۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۳۱

هفته سی و سوم لیگ پرتغال؛

پورتو - بنفیکا و دوئل دیدنی طارمی با بهترین گلزن پرتغال

پورتو - بنفیکا و دوئل دیدنی طارمی با بهترین گلزن پرتغال

مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم پورتو و «داروین نونز» مهاجم اروگوئه‌ای تیم بنفیکا امروز رودر روی یکدیگر قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، حساس‌ترین دیدار هفته سی و سوم و ماقبل پایانی لیگ پرتغال امروز بین دو تیم پورتو و بنفیکا برگزار می‌شود. پورتو که با ۸۵ امتیاز و بالاتر از اسپورتینگ لیسبون و بنفیکا در صدر جدول قرار دارد، برای قطعی کردن عنوان قهرمانی خود نیاز به تنها یک امتیاز دارد.

این مسابقه همچنین تقابل بین مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو و داورین نونز مهاجم اروگوئه ای تیم بنفیکا است؛ دو بازیکنی که این فصل موفق شده‌اند در لیگ پرتغال ۲۰ گل به ثمر برسانند. نونز در حال حاضر با ۲۶ امتیاز بهترین گلزن است و طارمی با ۲۰ گل در رده دوم جدول بهترین گلزنان قرار دارد.

روزنامه «اوجوگو» پرتغال در این ارتباط گزارشی را از تقابل طارمی و نونز منتشر کرده است. در بخشی از این گزارش آمده است: «شباهت‌های زیادی بین رکوردهای داروین نونز و مهدی طارمی در این دوره از لیگ وجود دارد، یعنی سهم بسیار بالایی که هر دو در بخش تهاجمی تیم خود دارند. با احتساب گل و پاس گل، بازیکن ایرانی مستقیماً روی ۳۲ گل پورتو تاثیر داشته است در حالی که این بازیکن اروگوئه ای در ۳۰ گل بنفیکا همین کار را انجام داده است.»

به نوشته این روزنامه پرتغالی، طارمی و نونز هر کدام روی حدود ۴۰ درصد از گل‌های این فصل تیم‌های خود (۳۹.۵ درصد داروین و ۳۸.۵ درصد طارمی) تاثیرگذار بوده‌اند.

پورتو - بنفیکا و دوئل دیدنی طارمی با بهترین گلزن پرتغال

طارمی با ۲۰ گل و ۱۲ پاس گل ششمین بازیکن برتر لیگ‌های اروپایی است

همچنین سایت sicnoticias در خصوص عملکرد این دو مهاجم تاثیرگذار در آستانه ال کلاسیکو پرتغال، گل‌های آنها را زیر ذره بین برد و نوشت: «نونز با تنها ۲۲ سال سن و با ۲۶ گل، بهترین گلزن لیگ است: ۱۲ گل با پای راست، پنج گل با پای چپ، پنج گل با ضربه سر و چهار گل با ضربه پنالتی.

در تیم پورتو بزرگترین تهدید دروازه حریف مهدی طارمی است که در لیگ ۲۰ گل به ثمر رسانده است: ۶ گل با پای راست، پنج گل با پای چپ، سه گل با سر و ۶ گل با پنالتی. با نگاهی به اعداد داروین و طارمی در تمامی رقابت‌ها، نتیجه این است که هر دو گل‌های زیادی را برای تیم‌هایشان تضمین می‌کنند.»

در ادامه این گزارش آمده است: «داروین در مجموع ۳۴ بازی از ۴۰ بازی دارد. طارمی در ۴۵ بازی ۲۴ گل زده و ۱۷ پاس گل داده است. به عبارت دیگر، مهاجم بنفیکا حتی ممکن است گل‌های بیشتری به ثمر برساند، اما مهاجم پورتو بیشتر پاس گل می‌دهد. داروین در مجموع ۳۸ گل برای بنفیکا و طارمی ۴۱ گل برای پورتو به ثبت رسانده است. هر دو مهاجم پر گل‌ترین فصل دوران حرفه‌ای خود را سپری می‌کنند.

پورتو - بنفیکا و دوئل دیدنی طارمی با بهترین گلزن پرتغال

کد خبر 5483373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha