۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۱۹

طبق اعلام منابع یمنی؛

فرودگاه صنعا همچنان تعطیل است و بیماران جان می‌دهند

فرودگاه صنعا همچنان تعطیل است و بیماران جان می‌دهند

ادامه محاصره و بستن فرودگاه صنعا از سوی ائتلاف سعودی منجر به جان باختن ۱۲ بیمار طی یک‌ ماه اول از آتش بس دوماهه اعلام شده از سوی سازمان ملل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الخبرالیمنی، منابع یمنی به تبعات ادامه تعطیلی فرودگاه صنعا از سوی ائتلاف سعودی اشاره کردند.

این منابع اعلام کردند: ادامه محاصره و بستن فرودگاه صنعا از سوی ائتلاف سعودی به جان باختن ۱۲ بیمار یمنی نیازمند درمان در خارج از کشور طی یک ماه اول از آتش بس دوماهه اعلام شده از سوی سازمان ملل منجر شده است.

منابع یمنی اعلام کردند: بیماران نیازمند درمان خارج از کشور جان می‌دهند در حالی که خبری از پروازهای وعده داده شده از سوی سازمان ملل و ائتلاف سعودی نیست.

چند روز قبل هم «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی انصارالله با انتشار بیانیه‌ای به‌مناسبت سپری شدن یک ماه از اجرای آتش‌بس در یمن تأکید کرده بود که یک ماه از آتش‌بس انسانی در یمن گذشته است، اما هنوز اجازه پرواز هواپیماها از فرودگاه صنعا داده نشده است.

عبدالسلام با متهم کردن ائتلاف عربی به جلوگیری از فعالیت فرودگاه صنعا آن را نقض صریح توافق آتش‌بس دانست.

وی افزود که علاوه بر این، روند ورود کشتی‌ها به بندر حدیده با کارشکنی مواجه می‌شود و آتش‌بس هم مکرراً نقض می‌شود و امروز هم هواپیمای تجسسی ائتلاف دو حمله به منطقه مأرب انجام داد.

کد خبر 5483887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha