۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۳۸

با ایجاد پارک جدید صورت می گیرد؛

تسهیل گری استقرار شرکت های دانش بنیان خارجی در ایران

تسهیل گری استقرار شرکت های دانش بنیان خارجی در ایران

رئیس جدید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران با اشاره به راه اندازی پارک علم و فناوری بین المللی ایران گفت: این پارک تسهیل گری لازم برای استقرار شرکت های دانش بنیان خارجی ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز در مراسمی که با حضور محمد علی زلفی گل وزیر علوم برگزار شد، دکتر حسن زمانیان به عنوان رئیس جدید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران معارفه و از تلاش های دکتر علیرضا عشوری قدردانی شد.

حسن زمانیان در این مراسم با اشاره به اینکه تنها راه گریز و نجات ما از مشکلات اقتصادی، دانش بنیان کردن همه فعالیت‌ها است، گفت: امتیاز این سازمان تولید محصولات فناورانه است. صرف تولید مقالات علمی برای ما راهگشا نخواهد بود و به همین دلیل سازمان برای تولید محصولات فناورانه دارای دو رکن مهم پارک علم و فناوری و پژوهشکده‌ها است.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با اشاره به برنامه‌های این سازمان گفت: در کنار تقویت پژوهشکده‌های موجود، اقدام به ایجاد پژوهشکده‌های جدیدی متناسب با نیازهای کشور و رفع مشکلات کشور خواهیم کرد.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با بیان اینکه نمایه سازی ۶ مجله پژوهشی از اقدامات جدید این سازمان به شمار می رود، گفت: افزایش دانشجوی پژوهشگر و پسادکتری در پژوهشکده‌های این سازمان و ایجاد بخش جدید در جشنواره خوارزمی با عنوان "جشنواره فناوری و نواوری" از دیگر اقدامات ما به شمار می رود.

وی در ادامه از ایجاد آزمایشگاه مرجع و استاندارد جدید خبر داد و گفت: ما در بخش آنالیز ایزوتوپی با هزینه‌های بالا ۱۰۰ درصد به خارج وابسته هستیم و مشخص نیست نتایجی که اعلام شده واقعی است یا خیر.

زمانیان با تاکید بر اینکه آنالیزهای ایزوتوپی برای حوزه‌هایی چون کشاورزی و معدنی بسیار مهم است، افزود: طی برگزاری جلساتی قرار شد که با خرید تجهیزات، این آزمایشگاه را در سازمان راه اندازی کنیم.

وی از ایجاد آزمایشگاه مرجع ارزیابی سمیت داروهای تولیدی خبر داد و گفت: ما نمی دانیم که میزان سمیت داروهای تولید شده به چه میزان است و ما در این زمینه به خارج وابستگی داریم‌.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران همچنین با اشاره به واگذاری ماموریت تاسیس پارک علم و فناوری بین المللی به این سازمان از سوی وزارت علوم گفت: این پارک تسهیل گری لازم برای استقرار شرکت های دانش بنیان خارجی در این پارک خواهیم داشت.

کد خبر 5484384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha