۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۲۱

ریحانیان مطرح کرد؛

ترویج زبان و ادب فارسی هدف اصلی کارگروه ادبیات کودک و نوجوان است

ترویج زبان و ادب فارسی هدف اصلی کارگروه ادبیات کودک و نوجوان است

مدیرداخلی دومین جشنواره کتاب های دینی کودک و هدف اصلی کارگروه ادبیات کودک و نوجوان انجمن ترویج زبان و ادب فارسی کمک به ارتقا کیفیت کتاب‌های دینی کودک و نوجوان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین جشنواره کتاب‌های دینی ادبی کودک و نوجوان انجمن ترویج زبان و ادب فارسی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.

مرجان ریحانیان مدیر داخلی دومین جشنواره کتاب‌های دینی کودک و نوجوان در این‌باره گفت: پس از جشنواره اول، کارگاه دینی ادبیات کودک و نوجوان را مصمم‌تر کرد تا با توان بیشتری دومین جشنواره کتاب‌های دینی کودک و نوجوان را آغاز کند و این جشنواره از سال آینده به صورت یک سال در میان برگزار می‌شود.

وی افزود: تاکنون کتاب‌های قابل ملاحظه‌ای به دبیرخانه انجمن ترویج زبان و ادب فارسی رسیده است؛ در حقیقت هدف اصلی کارگروه ادبیات کودک و نوجوان انجمن ترویج زبان و ادب فارسی کمک به ارتقا کیفیت کتاب‌های دینی کودک و نوجوان است. به این شیوه که با برگزاری این جشنواره‌ها، کتاب‌هایی که از سطح کیفی مناسب‌تری برخوردارند معرفی می‌شوند.

ازجمله جوایز جشنواره، نشان طلایی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی است و ناشر می‌تواند از این‌نشان روی جلد کتاب برگزیده استفاده کند.

مریم جلالی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی دبیر علمی این جشنواره است و ۱۵ نفر از فعالین این حوزه داوری کتاب‌های دومین جشنواره کتاب‌های دینی کودک و نوجوان را بر عهده دارند.

تاکنون ناشرانی چون آستان قدس رضوی (به‌نشر)، مهرستان، رود آبی، کتاب پارک، جمکران و قدیانی، جماران، مدرسه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سوره و جامعه القرآن کتاب‌های دینی سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ را به دبیرخانه انجمن ارسال کردند؛ مهلت ارسال آثار نیز به دلیل استقبال ارسال کنندگان تا ۱۵ خرداد تمدید شده است.

کد خبر 5485708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha