۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۳۵

استاندار همدان تاکید کرد؛

مردم همدان نیازمند آب سالم/ منابع آب همدان محدود است

مردم همدان نیازمند آب سالم/ منابع آب همدان محدود است

همدان- استاندار همدان با تاکید بر اینکه منابع آبی همدان محدود است، گفت: بدون شک پروژه انتقال آب سد تالوار اهمیت ویژه‌ای دارد و مردم همدان نیازمند آب سالم هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی فرزاد جمعه طی بازدید به همراه معاون وزیر نیرو از روند اجرای پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان و تصفیه‌خانه آن، عنوان کرد: امسال به دلیل عدم بارش و خشک‌سالی منابع آبی کشور و به دنبال آن استان همدان دچار تنش و بحران شده است.

وی با تصریح بر اینکه در بازدید وزیر نیرو در اواخر مهرماه سال گذشته، دستورات تأکیدی در راستای انجام عملیات این پروژه صادر شد، اظهار کرد: اعتبارات مناسبی برای پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان تخصیص داده شد که تنها در یک فقره ۵۰۰ میلیارد تومان واریز شد، و با پیگیری‌ها انجام شده توانستیم قول ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای تزریق در این پروژه از مسئولان مربوطه بگیریم.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: تخصیص اعتبارات مختلف به پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان نشانه اهمیت آن برای دولت سیزدهم است.

این مسئول با تاکید بر اینکه با تلاش مجموعه قرارگاه خاتم الانبیا و دستگاه‌های درگیر در اجرای پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان، مشکل آب‌رسانی همدان حل و فصل خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت پروژه، وزیر نیرو افزایش سرعت عملیات و گروه‌های دست‌اندرکار این پروژه تاکید داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در دیداری که با سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشتیم، ایشان نیز بر افزایش سرعت کار تاکید داشتند.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه افزایش سرعت کاری و تکمیل ایستگاه پمپاژ، تکمیل ۷ کیلومتر لوله‌گذاری و تأمین تجهیزات از مهم‌ترین اولویت‌های این پروژه است که باید با سرعت انجام شود، خاطرنشان کرد: انتقال آب از سد تالوار به همدان از تأکیدات وزیر نیرو است، ضرورت دارد با هم‌افزایی و فعالیت بیشتر این پروژه هرچه سریع‌تر به اتمام برسد.

این مسئول تاکید کرد: بدون شک این پروژه اهمیت ویژه‌ای دارد و مردم همدان نیازمند آب سالم هستند.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه منابع آبی همدان محدود است و باید از این ظرفیت در راستای تأمین آب شرب همدان استفاده کرد، تصریح کرد: تلاش می‌شود با افزایش گروه‌های کاری این پروژه و کیفیت‌بخشی به کار، پیش از وارد شدن به شرایط بحرانی، آب سد تالوار به همدان منتقل شود.

کد خبر 5489085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha