۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۳۸

مهر گزارش می‌دهد؛

ابهامات حذف یارانه بگیران/ کم درآمدهایی که دهک دهم شدند!

ابهامات حذف یارانه بگیران/ کم درآمدهایی که دهک دهم شدند!

وضعیت غربالگری یارانه بگیران حکایت از آن دارد که اگرچه برخی از افراد در بخشی از اطلاعات کشور، جزو ۳ دهک کم درآمد جامعه محسوب می شوند اما در پایگاه رفاه ایرانیان جزو دهک دهم هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، نوزدهم اردیبهشت ماه سال جاری، رئیس جمهوری در یک گفت و گوی تلویزیونی که با محوریت اصلاح سیاست ارز ترجیحی و حذف این ارز از ۵ قلم کالای اساسی صورت گرفت، از طرح جدید دولت برای پرداخت یارانه نقدی رونمایی کرد و در همان شب نیز مبالغ ۳۰۰ (برای دهک‌های چهارم به بعد) و ۴۰۰ هزار تومان (برای سه دهک اول) به حساب سرپرستان ۹ دهک کشور واریز و به این ترتیب دهک دهم از لیست یارانه بگیران حذف شد.

آنطور که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد تقریباً ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از صف دریافت یارانه خارج و تحت عنوان جاماندگان یارانه جدید معرفی شدند و وزیر کار نیز با اطمینان خاطر اعلام کرد که بر اساس معیارهایی همچون خودرو، گردش مالی و سودهای بانکی، خانوارهای پردرآمد را از لیست یارانه حذف کرده است؛ با این حال مشاهدات نشان می‌دهد که در بین حذف شدگان، اقشار ضعیف و متوسط جامعه نیز وجود دارند که پیش از این مشمول دریافت یارانه بودند اما در این دوره از فهرست حذف شده‌اند.

البته چند روز پیش، رئیس جمهوری دستور دارد که کمک معیشتی ماه اول به حساب تمامی افرادی که تا ماه قبل مشمول دریافت یارانه بوده اما در این مرحله کمک معیشتی دریافت نکرده‌اند و متقاضی تجدیدنظر در دهک‌بندی فعلی هستند، واریز شود.

ابهامات حذف افراد از فهرست دریافت یارانه

به گزارش مهر، ۶ ابهام در مورد حذف افراد از فهرست دریافت یارانه و واریز مجدد یارانه به جاماندگان وجود دارد؛ نخست آنکه هنوز شفاف سازی خاصی در مورد میزان یارانه واریزی و تداوم یا عدم تداوم واریز صورت نگرفته است.

در واقع هنوز مشخص نیست یارانه‌ای که قرار است به جاماندگان واریز شود ۳۰۰ هزار تومانی یا ۴۰۰ هزار تومانی است و مشخص نیست این یارانه در ماه دوم هم به حساب این افراد واریز خواهد شد یا خیر.

نکته بعدی اینکه در بین حذف شدگان خانوارهایی هستند که سرپرست خانوار بازنشسته و حداقلی بگیر است اما فرزند خانواده درآمد بالاتری دارد و یا اینکه دارای خودرو و سپرده بانکی است، وزارت رفاه نیز بر همین مبنا، یارانه کل خانوار را حذف کرده است.

همچنین مساله بعدی مربوط به افرادی است که اگرچه تحت حمایت سازمان‌های حمایتی همچون سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند اما بنا به دلایلی همچون داشتن یک خودرو و … از لیست یارانه بگیران حذف شده‌اند.

بنابراین اگر اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان دقیق‌تر بود باید به صورت پیش فرض این افراد در فهرست یارانه بگیران قرار می‌داد نه اینکه این افراد در بخشی از اطلاعات جزو ۳ دهک کم درآمد جامعه محسوب شوند و در پایگاه رفاه ایرانیان جزو دهک دهم!

نکته بعدی در مورد معیار قرار دادن سفر خارجی افراد است؛ این‌طور که به نظر می‌رسد در یک خانوار اگر یک نفر هم سفر خارجی ولو کاری رفته باشد، جزو دهک دهم محسوب شده و از دریافت یارانه محروم شده است. در حالی که باید راستی آزمایی دقیق‌تری در خصوص این معیار انجام می‌شد زیرا صرف رفتن به سفر خارجی نمی‌تواند نشاندهنده این باشد که فرد جزو افراد متمول جامعه است.

موضوع بعدی اینکه برخی از خانوارهایی در فهرست حذف شدگان قرار گرفته‌اند، کسانی هستند که فرزندان آنها بعد از ازدواج اقدام به جداسازی حساب یارانه خود نکرده‌اند و خانوار به دلیل وضعیت مالی فرزند ازدواج کرده خود، از فهرست دریافت یارانه حذف شده است.

همچنین تعدادی تماس با خبرگزاری مهر از سوی برخی از زنان سرپرست خانوار صورت گرفته که اعلام کرده‌اند پیش از این یارانه دریافت می‌کردند اما در یارانه جدید، از فهرست حذف شده‌اند در حالی که این افراد اغلب جزو دهک‌های یک تا ۹ محسوب می‌شوند.

خبرگزاری مهر طی چند روز گذشته در تماس‌های متعددی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیر ابهامات مطروحه در این گزارش بود اما متأسفانه از وزارتخانه مذکور کسی حاضر به پاسخگویی نشد.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

کد خبر 5493453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناصر IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      12 0
      باسلام ازبین هر 10 نفری که سوال میکنیم متوجه میشویم 7 نفر این کمک هزینه معیشتی را دریافت نکردند و این آمار در سطح حدود 100 نفر از افرادی که میدانم مستحق یارانه بودند اخذ شده است. حال مشخص میشود حد اقل خطا بالای 50 درصد بوده است. این قطعا ناکارآمدی مدیریتی تلقی میشود.
    • محمد IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      10 1
      سلام وخسته نباشید خدمت خبرگزاری خوب مهر پرمسلم است که کسی از وزارتخانه بی عدالت تعاون پاسخگو نباشد این چه دهک بندی شدنی است که به عنوان کارمند بانک ملت و همسر آموزش وپرورشیش که هر دو حقوق بگیر هستند ودارای ماشین مدل بالا وخانه در بهترین نقطه شهر میباشند و... یارانه اش برقرار آنوقت موارد مشابه خیر؟
    • متعجب IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      11 0
      مگر دولتهای قبلی حاضر به پاسخگویی میشدند که اینها هم باشند ؟!من م ستاجر و بیکار بودم سهام عدالت ندادند خیلی پولدارها گرفتند اینها همش شوی تبلیغاتی هستش .هیچ وقت در تاریخ کسی نیومده به نفع فقرا کار کند
    • بانو IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      2 0
      دهک چک کردیم، بیما پرداز تامین اجتماعی با 4300 درآمد و گردش حساب شش ماه 11 میلیون، با یک خودرو 405مدل 81 و کوییک 98 شده دهک 9،،،،بماند که خودرو اولی سالها به نام هست ولی استفاده کننده کس دیگری است و باید از پدر خودش شکایت کیفری کند، هیچ سپرده سرمایه گذاری و فرزند شاغل و غیره ندارد
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      7 0
      اساتید دانشگاه با حکم 12میلیون و دریافتی زیر 10میلیون بدون ماشین هم دهک ده شدن
    • میرعلم قضاتی IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      5 0
      باسلام عرض ادب وارادت،بنده نه بیمه دارم،نه سپرده دارم دربانک،نه ماشین درحال حاضر،نه حقوقی دایم وثابت،و با ۵ سرعایله دو مریض تا فروردین یارانه واریز می شد،اکنون به دهک دهم بردند،چرا الله اعلم،واقعا چرا باید اینگونه ایجاد نارضایتی را فراهم آوریم اون هم با همچو مردم خوب و مظلومی،خدارو خوش نمیاد
    • موحدزاده IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      6 1
      هرچه فکر کردم، حرفم نمیاد
    • بهروز IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      12 0
      وقتی نماینده مجلس یارانه میگیرد چطور به خودتان می قبولانید که انجام دهکها طبق قانون و دقیق صورت گرفته اونوقت منه بازنشسته معلول عضو بهزیستی جزو دهک ۱۰ هستم یعنی مرا با جناب قالی باف و ان تاجر مولتی میلیارد و کارخانه یکی حساب کردی کسی که ارزش ماشین او خیلی خیلی بالاتر از ارزش مالی من و فرزندان است
    • فاطمه IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      9 1
      کاش دولت وام های گرفته شده ۱۸ درصد هم در نظر می گرفت بعد می رفت درامدها نگاه می کرد حق الناس نکنید
    • ناشناس IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      9 0
      باسلام من که نه درآمدی دارم بایک بچه یتیم چطورمیتونین یارانه هاروقطع کنین بااینکه تاتونستین جنساروگرون کردین ماچیکارکنیم ؟
    • رضامسولین IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      9 2
      مسولین بروید در روستاها وضع بینهایت خوب روستاییان را ببینید این شهری هاهستند ک فقیرند دست برداری مگر ارث پدرانتان را میخواهید ببخشید؟خدالعنت کند مسولینی که بخیلندوووووووو.
    • علی IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      11 0
      آقا صدای مارو بگوش این ضالمین برسونید لطفا، بنده یک فرهنگی 26 سال سابقه با دریافتی 6 میلیون، و5 میلیون اجاره خانه که میشه گفت با همون یارنه غوت ما بود خدا لعنتشون کنه انشالله همونم قطع کردن اونو جالبه بدونید که صاحبخانه من یارانه می گیره، معنی عدالتم فهمیدیم
    • خلیل IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      2 0
      من ازدواج کردم بخاطر اینکه پدرم معلول و تحت پوشش بهزیستی یارانمو جدا نکردم خونه دارم ماشین دارم وضع مالی خودم خوبه ولی چرا یارانه پدرم اینارو که هیچی ندارن قطع کردین رو چ حساب و ملاکی؟؟؟
    • کامران IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      5 0
      واقعا حرف دل ما را زدین ولی چه فایده کو گوش شنوا؟؟؟من هم بازنشسته ام معیشتی بنزین و یارانه۴۵ تومانی را تا ماه قبل و حتی اردیبهشت یارانه بنزینرا هم گرفتم، الان یارانه ام قطع شده و به جز من هیچکدام از افراد خانواده ام در آمدی ندارن، چطور دهک دهم شده ام؟!
    • سع IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      3 1
      بنده سرپرست یه خانواده ۴نفره هستم خودم بیکارم دوتا پسر دارم نه بیمه میریزم نه خودرو دارم اجاره نشین هم هستم هیچ وقت برام هیچی پرداخت نمیشد بجز یارانه ۴۵۵۰۰ هزار تومانی به همه جا سر زدم قبل عید سایت بسته بود و نتونستم پیگیر بشم که چرا پول های که ۲۲ بهمن و ماه رمضان برا همه پرداخت شدبرا من پرداخت نشد
    • AE ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      5 0
      کاسبی که در بازار بزرگ تهران طلا فروشی دارد و سرشناس هم هست این یارانه را گرفته،اما من معلم با دریافتی ۶ تومن جز دهک دهم به حساب آمدم.کارهاشون خیلی خنده دار
    • ایرانی IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      2 0
      اگه وزارت رفاه پاسخگو بود باید تعجب میکردید برای رای دادن دهک بندی هست یا باید طبق دهک بندی رای بدیم
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      3 0
      اینها می‌خواهند پول تو جیب خودشون باشه ولی یک ریال به سمت مردم نباشه ودنبال هر کلکی می گردند که مردم بدبخت پولی که حق خودشونه نگیرند
    • سعید IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      4 1
      این تقسیم بندی ها هیچ پایه و اساسی ندارد و بصورت تصادفی عده ای را از دریافت یارانه محروم کرده اند و زیر بار هم نمیروند حتی با دستور صریح رئیس جمهور هم یارانه عده ای واریز نشده که نشان از این دارد که مملکت هر کی هرکی و بصورت خود مختار اداره میشود.
    • تابان IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      4 1
      راننده اسنپ مستاجر که در دهک دهم قرار گرفتم !! چون چند میلیونی تو حسابم پس انداز کردم خونه بخرم ! مبارک حضرات مسئولین
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      4 0
      مگه فلسفه مستقیم کردن یارانه کم درآمد و پر درآمد هست؟پر درآمد مالیات درآمدش رو داره میده و اصلا ربطی به یارانه نداره در ضمن بحث مستقیم کردن یارانه جلوگیری از قاچاق کالا و سو استفاده برخی افراد هست که ارز ۴۲۰۰ گرفتن اما کالایی بابتش توزیع نکردند لذا این بحث پر درآمد کم درآمد فرعی هست
    • حسین IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      4 0
      سلام دوستان من یک باز نشسته هستم با یک خانواده 6نفره حقوق ما مشخص هست دولت من را جز دهک دهم قرارداده به خدا این دور از انصاف هست من خیلی ها را می شناسند وضعشان از من بهتر است اما همیشه یارانه بگیر هستند حداقل بیایند رخ به رخ ثابت کنند به من که یارانه تعلق نمی گیرد درآمد فرزندم ربطی به من ندارد
    • بازنشسته IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      2 0
      سلام به خبر گزاری مهر . باز نشسته‌ام ششملیو ن حقوق دارم .ماشینم رنو پی کی مدل ۸۴ .خونم ۶۳ متر آپارتمان چندین سال است یارانه ام رو قطع کردند میگن دهک دهم هستم. شخصی رو میشناسم با پنجاه ملیوندرامد اجاره ملک .ماشین پژو پارس خونه ۴۰۰متر ویلایی .مسافرت خارج هم داشته یارانه میگیره ولی بنده دهک دهم هستم
    • بازنشسته IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      2 0
      آخه کجای دنیاست عدالت بازنشسته مستمری بگیر با سه فرزند جزء دهک دهم باشه
    • بازنشسته IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      آخه کجای دنیاست عدالت بازنشسته مستمری بگیر با سه فرزند جزء دهک دهم باشه
    • رهااا IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      1 0
      اولا این روزها کمتر خانواده ای هست که ماشین نداشته باشن،به نظرتون داشتن پراید مدل هشتاد،ماشین محسوب میشه،من یک زن سرپرست خانوار هستم،مریضم،نمیتونم دکتر برم،توی خونم بجز یک تلویزیون و قالی،چیز دیگه ای ندارم،لباسشویی،جارو،فریزر،اجاق گاز،مبلمانو،،،،ندارم،بعد منو جزو دهک ششم قرار دادن،اینم عدالت،
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      سلام خسته نباشیدمن نه خونه ونه ماشین دارم کارگرساده هستم بادوتابچه حتی کرایه خونه نتنوستم بدم پول پیشم پرید الان اواره شدیم ۳۰۰تومان برام یارانه ریختن من چکارکنم مگه ایرانی نیستیم
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      1 0
      البته یک مورد هم افرادی مثل من است با اینکه حقوق کمی داریم ولی در شرکت که کار می کنم برای پرداختی های اینترنتی باید پول بیاد یک حساب شخصی و از آنجا پرداخت شود و گردش مالی می رود بالا
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      1 0
      یارو دو سه تا خانه هرکدام ۱۳ میلیارد تومان زمین ،ماشین ۱میلیاردی سواره،بنگاه دار املاک خانم شاغل ان روز تو بنگاه دنبال خانه می گشتم واسه رفیقش می گفت یارانه ۱۱۶۵تومان ریختن به حسابش واقعا عدالت است،،یا من کارگر ۶تومان حقوق ،با کسی که لودر و۲تاکامیون داره به غیر خانه وزمین نباید تفاوتی باشه عدالت کو
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      2 0
      با سلام من وهمسرم ماهیانه هفت میلیون حقوق میگیریم طبق مدارک ماهی چهار میلیون وام میپردازیم یک پراید 74 داریم پسرم دم بخت در جایی کار میکند برایش حق بیمه وحقوق ناچیزی میگیردچون کارش حسابداری است پول حقوق کارگران یاکارفرما بعضی مواق به حسابش واریز میشود دو ماه دیگه باید برود سربازی فقط خرج خودش را درم
    • فرشاد پیکرستان IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      1 0
      سلام - شارژهای مجتمع مسکونی و هزینه کردها، بحساب بنده واریز میشه - بحساب همسرم مبالغ صندوق خانوادگی واریز میشه - سال 99 دوستم یک ماشین بنام خانمم خریداری کرد که همون موقع فروخته شد و سند هم بنام شخص دیگری است اما هنوز بنام خانم من هست متاسفانه چرا داده ها رو درست بررسی نمی کنن!!! و بما تعلق نگرفته.
    • شهرام IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      1 0
      تورم موجود بر تمام اقشار جامعه فشار وارد میکند ، حال آنکه جامعه در بروز تورم نقشی ندارد و کسر بودجه و استقراض از بانک مرکزی عامل تورم است ، اینکه در زمان تورم یک قشر را از پرداخت یارانه کالاهای اساسی محروم کنند مصداق عدالت نیست
    • بهرام IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      1 0
      من درآمدم فعلا صفر هست وبیکارم یارانه بمن نمیدن. کسانی میشناسم ۳۰ میلیون درآمد دارند ومیگیرن . مسخره هست دولت فقط حرف میزند ووزارت کار کارمندانش مفتی حقوق میگیرن وحق وناحق میکنند وبا سفارش انجام کار میدن
    • مهدی عظیم زاده IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      من جزو کسانی هستم که با حقوق مستمری ۵ میلیون جزو دهک دهم شده ام حقوق مرا بیش از ۹ میلیون نوشتند که در زمان شاغلی هم حتی نصف این حقوق را نداشتم اعتراض کردم ولی تا بحال بی فایده بوده همسرم هم گیر داده که درآمدم را از انها پنهان کرده ام !!! خدا باعث اش را در آخرت گرفتار کند گرفتارم کرده
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      1 0
      بنده عضو کوچکی از کادر درمان کشور هستم،سال گذشته به پاس زحمات کادر درمان با کلی منت صدمیلیون تسهیلات ۱۸درصد(!!!) به ما دادن ولی الان این مبلغ بعنوان گردش حساب بنده منظور شده و از لیست یارانه بگیران حذف شدم.وقتی شحصی وام میگیره بخاطر نیازش هست نه بخاطر پولدار بودن!!!!
    • اشرف افکاریان IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      با سلام اقای رئیسی ووزیرکارورفاه تعاون شمارو مادر من به عنوان سرپرست خانواده که حتی پسر هم ندارد و پدرم قبل ازفوتش خونه روبه اسم مادرم کردتابااینکارش کسی متوجه ازورثه هاادعای مال رو بکنه حالامیان میگن چون شما خونه دارید به شمایارانه تعلق نمیگیردتمنامبکنم به مادرم نیزیارانه پرداخت نمایید.
    • DE ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      خواهش می کنم به این آقایان بگویید لااقل کاری کنید تا شخص بتواند از دهک خودش دفاع کند
    • حسن US ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      از پر درامد تبدیل شدیم به کم درآمد الان برای تامین مایحتاج عمومی کم میاریم این عدالت است که از ما بگیرند بدهند به دیگران.
    • بهلول IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      1 0
      اوامر رئیسی را. از درب ورودی وزارت خانه ها عبور نمی دهند..حذفی ها برند. پی کارشون !!!!!؟.
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      2 0
      ایا کسی که تراکنش زیادی داشته جز دهک بالا محسوب میشه شاید اون طرف مشکلی داره ومریض دباید مدام دکتر بره یا داره واسه بچش جاهاز میخره دهک بندیتون اشتباه چون دهک ۱تا۳ کلا خوبن دهک های بعدی بیشتر نیاز دارن لطف کنید همه رو به یه چشم ببنید واقعا متاسفم زیرا شما پیش خدا شرمنده اید۲
    • حمید IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      1 0
      وزارت رفاه چون براشون صرف نداره پاسخگو نیستن بنظرم بیخیال بشیم بهتره و از این یارانه هم مثل خیلی چیزا که نداریم بگذریم.
    • مجید IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      والا به خدا پدر مادر من بالای 60 سالن وعضو کمیته امداد درامدشونم ماهی یک ملیونم کمتره به خدا. نگاه کردم جزه دهک هشتم یعنی درامدشون بالای پنج ملیونه یکی به من حالی کنه چطور ممکنه آخه
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      زن سرپرست خانوار و تحت پوشش کمیته امدادم هیچ منبع درامدی جز یارانه ندارم فقط بخاطر اینکه دخترم معلم هست و ماهی ۶تومن حقوق میگیره جز دهک ۴تا نه حساب شدم این عدالت نیست با این تورم بالا که قیمت ۴۰۰۰کالا افزایش پیدا کرده نه ۴ کالا با این ۳۰۰ تومن یارانه چی میشه خرید یه قلم از این کالاها روهم نمیشه خرید
    • علـــــی IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      4 0
      سلام مگر حضرت علی ع هم در تقسیم بیت المال به حسابهای مردم سرک میکشید یا زمانی که عقیل برادرش درخواست سهم بیشتری کرد آهن گداخته نزدیک دستش برد و فرمود همه افراد در تقسیم بیت المال برابرند، این چه حکومت اسلامی هست که دم از حکومت علوی میزند ولی خلاف آن عمل میکند
    • منصور آکلیون AE ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      بنده با درآمد ماهانه 3,600 جز دهک دهم شدم درحالی که پسرم با 28 سال سن هنوز بیکارو ازدواج نکرده ولیسانسیه میباشد جز دهک دهم هستیم ،
    • رضا IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      سازمان هدفمندی اعلام میکند حدود۷۲میلیون نفر را یارانه پرداخت نموده .من از همه خبر گزاری های محترم خواهش میکنم این موضوع را بجدپیگیری کنند من این رقم را بدلیل اطلاعاتی که دارم قبول ندارم ممنونم
    • حسینی IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      1 0
      این انصاف نیست من همسرم تحصیلدار هستند وتنخواه شرکت دستشون هست وبخاطر همین گردش حساب بالایی دارند اما چرا باید یارانه مون حذف بشه،خونه نداریم خونه پدر همسرم مستقر هستیم. ۴ نفربم وحقوق همسرم ۶/۷۰۰ خدا انسان بده باتون
    • بی نام FR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      باید در امر یارانها تجدید نظر بکنید چون در امار گیری به خیلیها ظلم شده وخلیلیها نیز چند درام دارند که معیشتی میگیرن
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      سلام من کار گر ساده ۸ سال یارانه ندارم قطع کردن دوتا بچه دارم مستاجرم مریضم به دادم برسین
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      سلام من کار گر ساده ۸ سال یارانه ندارم قطع کردن دوتا بچه دارم مستاجرم مریضم به دادم برسین
    • مینا IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      از سال ۹۳ یارانه خانواده پرجمعیت و مستمری بگیر ما قطع شد خانواده ای که نه ماشین داشت نه حساب بانکی و تنها یک خانه ۸۰ متری داشت. در بیشتر خبرگزاری ها من نوشتم که با چه منطقی این یارانه قطع شده و متاسفانه هیچ خبرگزاری پیگیر نبود .به هر حال با قطع شدن این یارانه های جدید باعث شد شما پیگیر باشید
    • کریم قرخلو IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      با سلام دولت جمهوری اسلامی باید این حمایتی را به همه افراد ایرانی بدهد برای فقیر بیشتر برای دهک بعدی کمت. ولی نباید کسی را حذف کند چ
    • کریم قرخلو IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      1 0
      با سلام دولت جمهوری اسلامی باید این حمایتی را به همه افراد ایرانی بدهد برای فقیر بیشتر برای دهک بعدی کمت. ولی نباید کسی را حذف کند چ
    • حجت IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      1 0
      خیلیها درامد بالایی دارند چند ملک وخانه حتی ویلای دارن ولی مثلان از سرمایه شون اینطور درامد زایی کردن ولی حالا کسی پولش نرسیده خونه بخره جهت سرمایه گزاری داده خو درو سال ۹۷ بهش تویل داداند حالا جزء دهک ۱۰ وافراد متومل شده واقعا این انصافه این عدالته
    • باز نشسته IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      1 0
      بی حساب و کتاب کار کردن همینه مجردی در خانه برای خود کار نکنه حقوق اونو به حساب سرپرست خانواده میآورند همینطور برو جلو یک عده به خاطر نادانی عده دیگر حذف شدن خیلی از این کارهاست که نمیتوانم بیان کنم کلا بی قانونی بر قرار است ۸
    • US ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      خود من همسرم شاغل هست ولی خودم بیکار شده ام و به همین علت درآمد خانمم یارانه من قطع شده در حالی که طبق قانون نفقه بر عهده من هست و یک ریال از درآمد خانم هم به بنده داده نمی شود . من ماندم و گرانی و دو بچه کوچک .
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      با سلام -مسئولین مرتبط با این اقدامات متاسفانه درک درستی از شرایط خانوارها ندارند ؟درک درستی از کلان شهرها ندارند ؟درک درستی از فرزندان مجرد شاغل ندارند؟احکام؟صادر می کنند ؟فرزندان مجرد باید تحت سرپرست خانوار باشند؟وقتی یک نفر بصورت مستقل درامد دارد وزندگی ومسکن مستقل برای خودش تدارک دیده
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      1 0
      باسلام اولا همه کسانی که شناسنامه ایرانی دارند یارانه حق آنهاست حالا از پولدار مالیات می گیرند خب این درسته ولی نمیشه به کسی که باسختی ومرارت الان دارایی داره ویکی دیگه بی برنامه وهرچه داشته خورده که درست یارانه بگیرند ومن نوعی نه ودومااین ملاکها غلط است بهتر سهم همه را از بین المال بدن و سهمیه‌بندی
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      1 0
      باسلام اولا همه کسانی که شناسنامه ایرانی دارند یارانه حق آنهاست حالا از پولدار مالیات می گیرند خب این درسته ولی نمیشه به کسی که باسختی ومرارت الان دارایی داره ویکی دیگه بی برنامه وهرچه داشته خورده که درست یارانه بگیرند ومن نوعی نه ودومااین ملاکها غلط است بهتر سهم همه را از بین المال بدن و سهمیه‌بندی
    • عین القضات IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      1 0
      مردم را حواله می دهند به یکعده اپراتور؟مسلوب الاختیار؟هیچ گوش شنوایی برای اعتراضات مردمی در6369وجودندارد؟خط فقردر کلان شهرهاچقدراست؟ایاهرتراکنش بانکی مفهوم درامددارد؟پرداختی اجاره بها کجامحسوب میشود؟خوش به حال قانونگریزها؟دلارکاغدی؟سکه طلا؟العاقل بالاشاره
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      ما دهک سوم بودیم پدرم بازنشسته ماهی2700 منم بیکار تا برج1 یارانه گرفتیم ولی برج 2 بهمون ندادن گفتن جز دهک دهم اصلا شاخ در اوردیم یارو ماهی ده ملیون میگیره پس انداز هم داره گرفته به ما ندادن هیچ پسذاندازی هم تو بانک نداریم پدرمم مریضه حقوقش خرج دوا میشه این عدالت نیس لطفا چشاتونو باز کنید حقمونو ضایع
    • مصطفی مصطفوی جعفرکلایی IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      سامانه بروز رسانی نیست. اطلالات اکثرا نادرست است. من چیزی رو که ندارم شما از کجا پیدا کردی.
    • RO ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      1 0
      کجای دنیا داشتن خودرو سرمایه است بین مردم فرق گذاشتید یارانه حق همه مردم است مگر کشورهای دیگه یارانه رو دهک بندی میکنند که شما این کارو انجام میدید کشور ایران رو معادن و ذخایر خوابیده حق فروش این منابع و ذخایر حق همه مردم است با این تورم دیگه سرمایه داری نیست
    • مصطفی مصطفوی جعفرکلایی IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      2259657850 لطف کنید این کد ملی را دقیقتر بررسی کنید. مستاچرم ماشین هم ندا رم.
    • عزیز IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      سلام اخه باز نشسته چه میگیره که تو یارانشو قطع کردی مگه خودتون نگفتین که سوبسید کالا رو برمیداریم پولو نقدی به مردم بدیم خبر گزاری ها باید برن به وعده های داده شده که الان خودشون و زدن به فراموشی گزارش تهیه کنه تو ارشیو تون بگردید زمان احمدی نژاد که یارانه کلید خورد به مردم چی گفتین خبر گزاری ها به
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      باید در این سامانه وضعیت خانواده، در موارد زیر بررسی شود: ۱- داشتن منزل مسکونی ۲-داشتن خودرو ۳- داشتن باغ و زمین و ویلا ۴- بررسی حسابهای بانکی
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      باسلام چندسال پیش برادامادودخترم که به رسم دین و مذهب ازدواج کردند خانمم با مدارکش جواز کسبی گرفته چیه سال باهاش امرار معاش کردند کرونا شد چون تو کار دوخت فرم مدارس بودند تعطیل شد حالا بابتش ماهی نه میلیون درآمد برامون زدند وبا حقوق بازنشستگان و...ماهی ۱۹/۵درامد ولایت دوتاماشین دامادم که بنامونن دهک
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      1 0
      یارانه فعلا به حساب ما ریختن ولی قابل برداشت نیست خوب این چه دردی از ما دوا میکنه فقط سر مردم کلاه میزارن ماهی ده ملیون فقط قسط میدیم ، هزینه رو حساب نمیکنن فقط درامد حساب میشه یعنی ما با برجداران لواسان توی گروه ده هستیم
    • منصف IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      1 0
      پیشنهاد می گردد به همه یارانه یکسان بدهید واز ثروتمندان مالیات و به ضعفا از طریق بهزیستی و کمیته امداد کمک شود
    • جواد IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      1 0
      به نظر من غربالگری دولت کلآ اشتباه یعنی ۷میلیون جز دهک دهم هستند میانگین۳میلیون خانوار یعنی فقط به تعداد همین ۳میلیون ماشین داریم چون یکی از معیارهای دهک دهم داشتن ماشینه
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      0 0
      چرا سازمان هدفمندي يارانه پدر و مادر هاي كم وسع را به صرف درآمد فرزندان قطع مي كنند. وقتي عملا مخارج آنها بر عهده پدر و مادرها است به نظرم سازمان نبايد يارانه كل افراد يك خانوار را قطع كند و فوقا يايد يارانه خود فرزندان غير مشمول را قطع و از كل يارانه خانواده كسر كنند
    • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      0 0
      چرا سازمان هدفمندي يارانه پدر و مادر هاي كم وسع را به صرف درآمد فرزندان قطع مي كنند. وقتي عملا مخارج آنها بر عهده پدر و مادرها است به نظرم سازمان نبايد يارانه كل افراد يك خانوار را قطع كند و فوقا يايد يارانه خود فرزندان غير مشمول را قطع و از كل يارانه خانواده كسر كنند
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      1 0
      با سلام. پارسال مادرم 2.5 ماه بيمارستان بود و خواهرم كرونا گرفت حدود دويست ميليون خرج داروها و تجهيزات مختلف و... كرديم. قرض كمرشكن تجهيزات گران قيمت را با هزار بدبختي جور كرديم و بلاخره گذشت خوب در اين آشفته بازار سودبري كلان برخي كه در كرونا پارسال از خون مردم بهره جستند آيا بايد يارانه ما قطع شود
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      1 0
      گفتن گردش حسابتون بالا س وماشین به اسمتونه من کارپرداز شرکتم برای خرید روزانه شرکت واریزمیکنن بحساب شخصیم دوم پلاک ماشینی که به اسممه مال شرکته
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      1 0
      کاش کسی پاسخ گو بود چون ما هم این مشکلات رو داریم
    • فاطمه IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      1 0
      مگر تا حالا این یارانه رو دولت برای کالا از جانب کل مردم پرداخت نمی کرده خب الان هم متعلق به همه است دیگه دهک بندی نداریم که اینقدر بی عدالتی بشه مال مردم رو به خودشون برگردونین پول ندارین اینقدر با کل دنیا در نیوفتین که بخواین سر مردم بیچاره تون در بیارین
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      0 0
      ماکه نه یارانه نه معیشتی ونه سهام عدالت داریم چکار کنیم هرچه اعتراض می گزاریم کسی جواب گو نیست پس ما چکار کنیم تازه گفته اند دهک ده هستید بهچه کسی دردمان رو بگوییم با این همه هزینه وگرانی
    • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      0 0
      یازده ساله سرپرست خانوار هستم مستاجر هستم نه خونه دارم نه زمین نه سرمایه.بازنشسته هستم و شغل دوم دارم چون با سه میلیون حقوق نمیشه زندگی کرد با انواع وام فرزند ورزشکار تیم ملی رو فرستادم مسابقات برون مرزی برای این مملکت کوفتی مدال بیاره حالا به من گفتن دهک دهم هستی چون فرزندت رفته مسافرت خارجی .
    • منتظر IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      1 0
      چرا نمیگن آیا تعداد افراد خانواده رو درنظر میگیرن یا نه؟ مثلا خانواده 4 نفره با درآمد 30 میلیون با خانواده 7نفرا با همین درآمد یکی هست یا نه؟
    • بني طرف IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      0 0
      يارانه حذف كردين معيشتي حذف كردين يارانه جديد اعلام كردين براى چهار قلم درست كرين ١٠برابر دارين از ما بدبدختا ميگيرين خانواده پنج نفره چطور با اين دولت ميسازه عدالت كو
    • ناشناس IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      0 0
      سلام چرا ماکه تحت پوشش بهزیستی هستيم جز دهک ۹ قرار گرفتیم چون که چند ملیون ماله صاحب کارم هست توی حسابم میاد وشب برداشت میشه‌
    • بی نام IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      0 0
      سلام وخدا قوت جناب اقای رئیسی من زنی هستم دوازده سال هست خودم سرپرستم دارای یک دختر بچه هستم .جناب رئیسی شما بعد خداوند پدراین ملت به حساب می ایید جناب رئیسی من جز بیماران خاص هم هستم .من از اباده فارس این نامه را مینویسم . من هیچ درامدی ندارم .فقط به انوان زن مجرد وبیمار خاص تعت پوشش هستم .تنها
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      0 0
      من تنها درامدم همونی که نوشتم مستعجر هستم ازشما اجزانه کمک میخواهم خواهش میکنم گمک کنید.سپاس
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      0 0
      لطفاً رسیدگی کنید چرا برای ما درآمد ماهانه 3تومن هم نداریم ماشین هم نداریم با کسی که هم حقوق 10تومنی دارد و ماشین هم دارد برابر شدیم به اونم 300به ما هم آیا این عادلانه هست
    • کیومرث محمدی IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      0 0
      سلام تو دک بندی اشتباه شده تورو خدا برسی کنید من فقط یه ماشین دارم اونو هم اقساطی خریدم برای همین من تودهک دهم زدین من یه کارگر ساده هستم مستعجرم بچم امسال باید دانشگاه بره خرج زیاده تو این گرونی به این پول نیاز دارم
    • بهروز اسعدی IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      1 0
      من بازنشسته 20 ساله خویش اختیاری هستم و یارانه میگرفتم حالا چطور شد جزودهک دهم شدم . نه ماشین دارم . نه خونه دارم .نه موتوسکات دارم و نه حتی دوچرخه ....زمین و ملک هم ابدا و اصلا... یک انسان عادل اگر باشد جواب من را بدهد بهشت را خریده
    • سهراب IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
      0 0
      بنظرمن پرداخت یارانه سلیقه ای شده من تا حالا دریافت میکردم حالا که بازنشسته شدم یارانه ام قطع شده بنظر شما چراا؟!!!!
    • احمدسادانی IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
      0 0
      من هم جزئ دهک ۳هستم یارانه دی ماه روقطع کردن من شغلم کارگری دارای 5فرزندهستم