۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹:۴۰

استاندار همدان:

کوتاهی و قصور در معرفی شهدا جبران شود

کوتاهی و قصور در معرفی شهدا جبران شود

همدان- استاندار همدان تاکید کرد: کوتاهی و قصور در زمینه معرفی شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جبران شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد پنجشنبه در شورای ترویج فرهنگ، ایثار و شهادت استان همدان گفت: برخی فیلم‌های تولید شده در شأن و جایگاه شهدا نیستند بنابراین باید با دریافت مشاوره‌های صحیح نسبت به بازنگری و اصلاح متن این فیلم‌ها برای جلوگیری از هرگونه تحریف واقعیت، اقدام کرد.

وی با تاکید بر اینکه از هرگونه تلاش برای تولید، ساخت فیلم‌های فاخر و همچنین چاپ کتاب با موضوع شهدا و ایثارگران هشت‌سال دفاع مقدس به‌صورت جدی حمایت می‌کند، پفت: بنیاد شهید در راستای اجرای طرح سپاس و سرکشی از خانواده شهدا اقدام و لیستی مشخصی را تهیه و تنظیم کند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان ملزم به سرکشی از خانواده شهدا و ارائه گزارش کار به بنیاد شهید هستند.

این مسئول در ادامه تاکید کرد: در جریان این سرکشی از خانواده شهدا، باید برای رفع دغدغه‌ها و رسیدگی به مشکلات این عزیزان نیز به صورت مؤثر اقدام شود.

قاسمی فرزاد ادامه داد: برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت باید موضوع را به صورت بنیادین، ریشه‌ای و از سنین پایه در مدارس و مهد کودک مطرح و پیگیری کرد که در این زمینه معلمان نقش بسیار مهم و مؤثری دارند.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد شهید متولی رسیدگی به مشکلات خانواده شهدا است اما در بسط و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همه مردم و نهادهای دارای مسئولیت هستند، تصریح کرد: باید کوتاهی و قصور در زمینه معرفی شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جبران شود.

این مسئول ادامه داد: فرهنگ تکریم و نکوداشت شهدا با بیان خاطرات و انتشار کتاب، استفاده از فضاهای محیطی و تبلیغات شهری، نصب تصاویر شهدا در اماکن عمومی، ساخت و نصب تندیس در اماکن پرتردد مانند مراکز فرهنگی، موزه و مترو انتقال داده شده و برای همیشه در جامعه حفظ و ماندگار خواهد شد.

استاندار همدان تاکید کرد: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس تنها با هدف جلب رضای خداوند و با تاسی از آموزه‌های دینی با عشق برای دفاع از دین و کیان اسلامی به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه اقدام ارزشمند و رزمندگان دفاع مقدس در آن مقطع تاریخی درخشان، باید با استفاده از ابزار و زبان هنر به خوبی تبیین، معرفی و ماندگار شود، خاطرنشان کرد: هنر بهترین ابزار برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنا کردن نسل‌های جوان جامعه با فداکاری و رشادت رزمندگان اسلام در دوران باشکوه دفاع مقدس است.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: باید با استفاده از زبان هنر، تولید فیلم، مستند و آثار شاخصِ متناسب با شأن و جایگاه شهیدان به ویژه شهدایی همچون سردار شهید همدانی برای تحقق این مهم و انتقال و ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کنیم.

در پایان این جلسه، احکام اعضای شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان همدان اهدا شد.

کد خبر 5494241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      شهدا اگر دنبال نام بودند که نمیرفتند شهید بشوند