۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۴۰

وزارت دفاع روسیه خبر داد؛

انهدام ۲ فروند «سوخو-۲۵» اوکراینی

انهدام ۲ فروند «سوخو-۲۵» اوکراینی

سخنگوی وزارت دفاع روسیه ضمن اعلام انهدام دو فروند جنگنده اوکراینی توسط جنگنده های روسی و پدافند هوایی این کشور، گفت که تعداد ۱۴ پهپاد و ۸ راکت شلیک شده نیز رهگیری و نابود شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه از سرنگونی دو فروند جنگنده «سوخ و-۲۵» (Su-۲۵) و همچنین تعداد ۱۴ فروند پهپاد اوکراینی خبر داد.

کوناشنکوف در این باره گفت: جنگنده روسیه یک فروند سوخ و-۲۵ اوکراینی را در یک درگیری هوایی در نزدیکی روستای «بلیتسکوی» در جمهوری «دونتسک» سرنگون کرد.

وی در ادامه افزود که پدافند هوایی روسیه نیز یک فروند سوخ و-۲۵ دیگر نیروی هوایی اوکراین و همچنین ۱۴ پهپاد این کشور را رهگیری و منهدم کرده است.

همچنین تعداد ۸ راکت شلیک شده از سامانه پرتاب چندگانه راکت «اسمرچ» نیز رهگیری و منهدم شده‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در ادامه افزود که هوانوردی تاکتیکی نیروی زمینی روسیه تعداد ۴ مرکز فرماندهی، ۴۷ مرکز تجمع تجهیزات و نیروی انسانی ارتش اوکراین را به همراه یک انبار مهمات در منطقه «دروبیشو» منهدم کرده‌اند.

کوناشنکوف همچنین از انهدام ۳ مرکز فرماندهی و ۸ انبار مهمات نیروهای اوکراینی توسط موشک‌های نقطه زن جنگنده‌های روسی خبر داد.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید 

کد خبر 5495421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سید حسن IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      1 3
      ا‌کراین و دولت‌های عضو ناتو بايد بدانند روسیه قدرت اول‌ فضایی دنیاست از طرفی کلیه مناطق استراتژیک اوکراین و اشیانه جنگنده‌های آن قبلا توسط روسیه مختصات گرايي ثبت‌ شده دارند به هیچ وجه‌ دولت اوکراین قادر به حملات هوایی و موشکی نخواهد بود پس زیلسکی کشور و مردم اوکراین را بیشتر درگیر جنگ نکند