۲۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۵

با صدور بیانیه‌ای؛

روسیه: یک فروند سوخو- ۲۵ و ۷ پهپاد اوکراین را سرنگون کردیم

روسیه: یک فروند سوخو- ۲۵ و ۷ پهپاد اوکراین را سرنگون کردیم

وزارت دفاع روسیه در بیانیه امروز خود اعلام کرد: یک فروند سوخو- ۲۵ و ۷ پهپاد اوکراین را سرنگون کردیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز پنجشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: پدافند هوایی روسیه یک فروند سوخو- ۲۵ اوکراینی در منطقه خارکیف و ۷ پهپاد را در منطقه خرسون و در لوهانسک سرنگون کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: نیروهای مسلح روسیه دو پایگاه فرماندهی AFU، یک مقر جنگ الکترونیک، یک موشک انداز توچکا- یو و یک راکت انداز چند منظوره اوراگان را در منطقه خارکیف با استفاده از موشک های هواپایه با دقت بالا منهدم کردند.

بیانیه مذکور در این باره اضافه می کند: هوانوردی عملیاتی- تاکتیکی، ارتش و هواگردهای بدون سرنشین ۵۷ منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی AFU را هدف قرار دادند. یگان های پدافند هوایی روسیه یک فروند جنگنده سوخو- ۲۵ نیروی هوایی اوکراین را نزدیک مازانوفکا در منطقه خارکیف سرنگون کردند.

وزارت دفاع روسیه در ادامه افزود: نیروهای موشکی و توپخانه مسکو، ۱۵ منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی، ۳۴ پست فرماندهی و ۴۲ موقعیت شلیک یگان های توپخانه ارتش اوکراین را هدف قرار دادند. همچنین، نیروهای موشکی و توپخانه بیش از ۲۰۰ نظامی، یک ایستگاه جنگ الکترونیک، ۳ انبار مهمات، ۶ تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، یک راکت انداز چند منظوره گراد، ۴ قبضه توپخانه صحرایی، ۱۸ خودرو ویژه و ۲ نقطه کنترل پهپاد را در نیکولایف منهدم کردند.

این بیانیه تأکید کرد: حدود ۲۰۴ هواپیمای اوکراینی و ۱۳۱ بالگرد، ۱۲۱۸ فروند هواپیمای بدون سرنشین، ۳۴۰ سامانه موشکی ضدهوایی، ۳۵۶۹ تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۵۲۶ سامانه موشکی پرتاب چند منظوره، توپخانه و خمپاره‌ انداز و نیز ۳۶۴۷ خودروی ویژه نظامی اوکراین از ابتدای عملیات ویژه مسکو تا کنون منهدم شده اند.

کد خبر 5515995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha