۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۳:۳۸

سرپرست فرمانداری چابهار:

۹۲۰ هوتگ در چابهار نیازمند ساماندهی و حصارکشی است

۹۲۰ هوتگ در چابهار نیازمند ساماندهی و حصارکشی است

چابهار - سرپرست فرمانداری ویژه چابهار گفت: ۹۲۰ هوتگ چابهار در محدوده بخش‌های پُلان، پیرسهراب و مرکزی نیازمند ساماندهی و حصارکشی برای استفاده درست در زمینه توسعه کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری چابهار، جواد سپاهی در جلسه ساماندهی هوتگ‌های شهرستان چابهار اظهار داشت: برای ساماندهی هوتگ‌ها (گودال‌های ذخیره آب) همه قشرهای مختلف مردم و مسؤولان ورود کنند تا حصارکشی لازم انجام شود و دیگر شاهد فوت بهترین فرزندان و مردم سرزمین‌مان نباشیم.

وی گفت: بخشداران، دهیاران، اعضای شورای اسلامی، معتمدان، روحانیان و سایر قشرهای مختلف مردم و نهادهایی نظیر هلال احمر به صورت جدی و با حساسیت پای کار باشند و دیگر پذیرفتنی نیست که مردم و به ویژه کودکان در هوتگ‌ها غرق شوند.

سرپرست فرمانداری ویژه چابهار با اشاره به اینکه همه موظف هستند با دقت بیشتر و اطلاع رسانی به مردم و به ویژه دانش آموزان و قشرهای مختلف، با نصب تابلو و بنر مردم را از استفاده صحیح هوتگ‌ها آگاه کنند و علاوه بر این در تریبون‌های نماز جمعه نیز موارد لازم را به مردم منتقل کنند.

وی یکی از وظایف هلال احمر را آموزش و نجات مردم در جاهایی نظیر غرق شدن در هوتگ‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: تسریع در ساماندهی هوتگ‌ها در شهرستان چابهار از ضرورت‌های مهم است.

سپاهی ادامه داد: چابهار با توجه به جایگاه ویژه اقتصادی و تجاری شهری ثروتمند است و همه می‌توانند با اقدام خیرخواهانه نسبت به ساماندهی هوتگ و کمک به مدارس و تأمین امکاناتی نظیر کولر مدارس اقدام کنند تا دانش آموزان به‌عنوان فرزاندان خودشان در رفاه باشند.

وی تصریح کرد: شناسنامه‌دار کردن تمامی هوتگ‌های چابهار و تعیین متولی برای هر کدام و پاسخگو کردن مسؤولان از درخواست‌ها است تا مشخص شود از هوتگ چه استفاده‌ای می‌شود و به‌صورت ماهانه ساماندهی ۹۲۰ هوتگ در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست معاونت استانداری و فرماندار ویژه چابهار گفت: تدوین برنامه زمانبندی از نیازها است و باید مشخص شود در چه بازه زمانی این تعداد هوتگ ساماندهی می‌شوند در همین جلسه درخواست دارم به‌صورت فوری از ظرفیت‌های مردمی و خیری و امکانات دولتی حداقل ساماندهی ۱۰۰ هوتگ شروع شود.

کد خبر 5495811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha