۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۲۶

پرس تی‌وی واکاوی می‌کند؛

سابقه سیاه صهیونیست‌ها در قتل خبرنگاران/ شیرین اولین قربانی نبود

سابقه سیاه صهیونیست‌ها در قتل خبرنگاران/ شیرین اولین قربانی نبود

سابقه سیاه رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن خبرنگاران در برنامه این هفته «فلسطین؛ محرمانه‌زدایی» شبکه پرس مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه این هفته «فلسطین؛ محرمانه‌زدایی» (Palestine:Declassified) به بهانه شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار الجزیره توسط نیروهای اسرائیلی، به سابقه سیاه رژیم صهیونیستی در برخورد با خبرنگاران و روزنامه‌نگاران و جلوگیری از گردش آزاد اطلاعات می‌پردازد.

این برنامه به تهیه‌کنندگی دیوید میلر و کریم دنیس همچنین یادی می‌کند از خبرنگارانی از جمله یاسر مرتجا، احمد ابوحسین، باسیل فرج، فاضل شانا، عماد ابو زهرا، جیمز میلر، خالد ریاض حمد، و محمود الکومی که همگی در لباس خبرنگاری و در حال تهیه خبر توسط نظامیان اشغالگر قدس به شهادت رسیدند.

کریس ویلیامسون مجری «فلسطین، محرمانه‌زدایی» به آمار اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطین استناد و بر این مساله تاکید می‌کند که از سال ۲۰۰۰ تاکنون ۵۵ روزنامه‌نگار توسط صهیونیست‌ها کشته شده‌اند. همچنین از سال ۲۰۱۸، حداقل ۱۴۴ روزنامه‌نگار فلسطینی توسط نیروهای صهیونیست در سراسر نوار غزه، کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس زخمی شده‌اند. در حال حاضر نیز بیش از ۱۵ روزنامه‌نگار فلسطینی در زندان‌های اسراییل اسیر هستند.

ویلیامسون همچنین این موضوع را یادآوری می‌کند که شرکت اسراییلی NSO نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس خود را به سراسر جهان صادر کرده و تلفن هزاران فعال و روزنامه نگار را در بسیاری از کشورهای مختلف هک کرده است.

برنامه «فلسطین؛ محرمانه‌زدایی» شنبه ساعت ۲۱:۰۰ به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش شد. تکرار این برنامه امروز یکشنبه اول خرداد ساعت ۱۶ و دوشنبه ساعت سه و هفت بامداد و سه‌شنبه ساعت ۸ شت صبح و چهارشنبه ساعت ۱۱ روی آنتن می‌رود. علاقه مندان می‌توانند این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی نیز مشاهده کنند.

کد خبر 5496051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha