۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۵۴

رییس اورژانس کشور خبر داد

احتمال افزایش فوتی های متروپل/ دولت در واکسن کرونا جهادی عمل کرد

احتمال افزایش فوتی های متروپل/ دولت در واکسن کرونا جهادی عمل کرد

گرگان- رئیس اورژانس کشور گفت: حادثه ساختمان متروپل آبادان شبیه به پلاسکو منهای آتش سوزی بود و احتمال افزایش آمار حادثه دیدگان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر میعاد فر ظهر سه شنبه در همایش تخصصی پدافند غیرعامل و مدیریت حوادث و بلایا در نظام سلامت اظهار کرد: در دو سال اخیر کشور ما با قدرت کرونا را پشت سر گذاشت و ایران در کنفرانس ژنو به عنوان دو سه کشور اول دنیا در مبارزه با کرونا حضور دارد و این یک افتخار برای کشور ما است.

رییس اورژانس کشور افزود: پدافند غیرعامل مانند مصون نگاه داشتن بدن انسان است، ما هرچقدر مقاومت بدن را افزایش دهیم به همان نسبت آسیب پذیری در برابر بیماری کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اقدامات ارزشمند دولت رئیسی در تسریع روند مبارزه با کرونا گفت: با عزم جهادی دولت در وارد کردن واکسن کرونا و کمک به تولید آن در درون کشور امروز شاهد کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور هستیم.

میعاد فر تصریح کرد: واکسن کرونا مثل پدافند غیرعامل در مبارزه با بیماری منحوس کرونا به یاری کادر درمان آمد و آمار مرگ و میر ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفری در کشور را به میزان کمتر از ۱۰ نفر در شبانه روز کاهش داد.

رییس اورژانس کشور ادامه داد: همان طور که در جنگ با دشمنان نظام هر جا قوی عمل کردیم موفق شدیم و هر جا سهل انگاری کردیم شکست خوردیم، در مبارزه بیماری هم وضعیت مشابهی داریم و هرچقدر بدن را از درون قوی کنیم آسیب پذیری ما در برابر امراض کمتر می‌شود.

وی بیان کرد: موضوع آب و هوا چالش تمام کشورهای جهان است و کشور ما هم متاثر از این امر است و علاوه بر آن ایران کشور حادثه‌خیزی است که با بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله، ریزگردها و خشکسالی فرونشست زمین هم مقابله می‌کند.

میعاد فر ادامه داد: ما به طور مداوم در حال رصد حوادث طبیعی هستیم و نحوه رفتار حوزه سلامت از طریق پدافند غیرعامل در مواجه با این حوادث را به واحدهای تحت پوشش بهداشت ارائه می‌دهیم تا کمترین آسیب در مقابله با حوادث را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در حوزه سلامت باید تمام بیمارستان‌های ما مقاوم سازی شود و در هنگام ساخت پیوست سازمان پدافند غیرعامل را داشته باشند.

رییس اورژانس کشور با اشاره به حادثه ساختمان بزرگ متروپل در آبادان گفت: این حادثه شبیه به پلاسکو بدون آتش سوزی بود که بر اثر عدم رعایت اصول فنی در هنگام ساخت اتفاق افتاده است

وی گفت: متاسفانه طبق آخرین اخبار ۹ مورد فوتی و ۳۵ نفر مصدوم شدند گزارش شده است که احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

کد خبر 5498374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha