۴ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۴۵

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو؛

۴۵ درصد تجهیزات پزشکی کشور تولید داخل است

۴۵ درصد تجهیزات پزشکی کشور تولید داخل است

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، حمایت از تولیدات دانش بنیان با کیفیت و اصیل را اولویت وزارت بهداشت اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله مزینانی، در بازدید از شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی، گفت: ایران با تلاش شرکت‌های تولیدکننده در زمینه تولیدات تجهیزات و ملزومات پزشکی دارای تکنولوژی بالا و مرز فناوری پیشرفته، به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کرده است.

وی افزود: بیش از ۱۵۰۰ شرکت در حوزه تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی فعالیت دارند و حدود ۴۵ درصد اقلام مورد نیاز کشور توسط تولیدکنندگان داخلی تأمین می‌شود و این امر مانع خروج سالیانه یک میلیارد دلار ارز از کشور می‌شود.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو بیان داشت: با عنایت به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید؛ دانش بنیان، اشتعال آفرین، حمایت هدفمند از تولیدات دانش بنیان در سرلوحه فعالیت‌های سازمان غذا و داروست و از تولیدکنندگان مذکور به عنوان بازوان اصلی کشور در توسعه کمی و کیفی و عمق بخشی به ساخت تجهیزات و ملزومات پزشکی، حمایت می‌شود.

مزینانی اظهار داشت: بازمهندسی فرآیندها و سیاست گذاری‌های ارزی که با مشارکت انجمن‌ها و اتحادیه‌ها و سازمان‌های مرتبط و شرکت‌های ذینفع در حال انجام است، به عنوان طرحی در جهت شفافیت، مدیریت منابع، حمایت از تولید دانش بنیان، تأمین به موقع اقلام با رعایت اصل رقابت و توزیع عادلانه منابع و صحیح مورد نیاز نظام سلامت کشور، ادامه می‌یابد.

وی از رونمایی تجهیزات و ملزومات پزشکی که برای اولین بار در ایران تولید شده اند در نمایشگاه امسال تجهیزات پزشکی خبر داد.

کد خبر 5498839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha