۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۰۲

با انتقاد از رویکرد آمریکا؛

مسکو خواستار کاهش فشار تحریم ها علیه پیونگ یانگ شد

مسکو خواستار کاهش فشار تحریم ها علیه پیونگ یانگ شد

وزارت امور خارجه روسیه اعمال تحریم های جدید علیه پیونگ یانگ را بی فایده دانست و کلید حل تنش ها در شبه جزیره کره را یافتن راه حل های سیاسی و دیپلماتیک عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که وضعیت پیچیده در شبه جزیره کره با تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی حل نمی‌شود و این تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک است که می‌تواند ثبات را در منطقه ایجاد کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه بیان کرد: ما متقاعد شده‌ایم که سیاست تشدید فشار تحریم‌ها بر کره شمالی در این مرحله به نهایت خود رسیده است. اعمال محدودیت‌های بین‌المللی جدید اشتباه و بی فایده است و از منظر پیامدهای انسانی، به ویژه در بحبوحه شیوع ویروس کرونا بسیار غیرانسانی به نظر می‌رسد.

زاخارووا اضافه کرد: ما صمیمانه از همه می‌خواهیم که از تشدید تنش‌ها که منجر به ایجاد بن‌بست می‌شود، دست بردارند و تلاش‌های جمعی برای راه‌حل‌های سیاسی و دیپلماتیک را از سر گیرند. این تنها راه ممکن برای کاهش سطح رویارویی و خطرات غیرقابل قبول، افزایش اعتماد و در نهایت رسیدن به یک راه حلی بلند مدت درباره شبه جزیره کره است که منافع تمامی طرف‌های درگیر را در نظر می‌گیرد.

این مقام روسی تاکید کرد: اینکه واشنگتن قطعنامه اعمال تحریم‌های بیشتر علیه پیونگ یانگ را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کرده است، نشان می‌دهد که تندروهای سیاسی ابزارهای دیگر برای کاهش تنش‌ها در اختیار ندارند.

وزارت خزانه داری آمریکا روز گذشته در بیانیه ای از وضع تحریم‌هایی جدید علیه کره شمالی به بهانه آزمایش‌های موشکی اخیر پیونگ یانگ خبر داد که بر اساس آن یک فرد و ۳ نهاد هدف قرار گرفتند.

پنجشنبه نیز، روسیه و چین پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل متحد را که بر اعمال اقدامات محدودکننده بیشتر علیه پیونگ یانگ تاکید می‌کرد، وتو کردند.

کد خبر 5501171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha