۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۳۱

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین خبر داد؛

کمک ۵۵ میلیارد تومانی مردمی به خانواده های نیازمند طی دو ماه

کمک ۵۵ میلیارد تومانی مردمی به خانواده های نیازمند طی دو ماه

قزوین- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: طی دو ماه گذشته کمک‌های جمع‌آوری شده ۵۵ میلیارد تومان بوده و این رقم نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد فرهادی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت رسانه، گروه‌های جهادی، بسیج سازندگی و مراکز نیکوکاری در حوزه شناسایی خیرین و نیازمندان بسیار اثربخش است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین با بیان اینکه در طی دو ماه گذشته کمک‌های جمع‌آوری شده ۵۵ میلیارد تومان بوده و نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد رشد داشته است بیان کرد: با توجه به اینکه سال نو با ماه مبارک رمضان آغاز شد عمده فعالیت ما در حوزه اطعام مهدوی، غذای گرم، سبد کالا، افطاری ساده و اجرای طرح مفتاح الجنه در راستا بازدید و دلجویی از نیازمندان بود.

وی ادامه داد: درآمد حاصل از جمع‌آوری صدقات نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد، زکات‌ها ۵۸ درصد طرح مبتنی بر سایر امور از جمله مسکن، درمان، لوازم ضروری و جهیزیه ۴۱ درصد، طرح ایتام و محسنین ۲۳ درصد رشد داشته است.

این مسئول ابراز کرد: طی دو ماه پس از گذشت سال جاری، پیش بینی ما برای هزینه جمع‌آوری شده ۲۶ میلیارد برای ۳۱۳ هزار نفر در قالب غذا، سبد کالا و افطاری بود که بیش از ۲۷ میلیارد تومان جمع‌آوری شد و ما توانستیم جامعه آماری خود را به ۴۴۳ نفر افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۱ درصد تحقق برنامه در طرح اطعام انجام شده که نسبت به سال گذشته ۴۹ درصد رشد داشته است عنوان کرد: در سال جاری حدود ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان صدقه از منازل و اماکن عمومی جمع‌آوری شده‌است و در طرح اکرام نیز مبلغ ۷ میلیارد و ۲۵۰ تومان توسط حامیان جمع‌آوری و به صورت مستقیم به حساب ایتام واریز شد.

فرهادی تاکید کرد: یک هزار و ۵۰۶ فرزند یتیم و ۶ هزار و ۸۰۸ نفر فرزند محسنین تحت پوشش کمیته امداد استان قزوین هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین افزود: در ماه مبارک رمضان حدود ۲ هزار حامی جدید به مجموعه اضافه شدند که در ماه مبارک رمضان ۱ میلیارد و ۵۰۰ تومان توسط این حامیان به حساب ایتام واریز شد.

این مسئول با بیان اینکه ۳۰ هزار و ۱۴۱ حامی در طرح ایتام حضور دارند تصریح کرد: ۱۲۳ هزار صدوق صدقات در استان وجود دارد و مردم می‌توانند برای کمک به نیازمندان کمک‌های مالی خود را از طریق بارکد معرفی شده و یا با شماره گیری ۷۷۸۸۰۲۸# واریز کنند.

وی در ادامه مطرح کرد: حدود ۱۶۷ مرکز نیکوکاری فعال در استان وجود دارد که بیشتر مسائل مردم در محله توسط این مراکز مرتفع می‌شود.

فرهادی تشریح کرد: طرح مفتاح الجنه که در طی سال‌های اخیر به علت کرونا برگزار نمی‌شد در ماه مبارک رمضان با حضور ۴۰۶ نفر از مسئولان و خیران در راستان بازدید و دلجویی از نیازمندان برگزار شد که در این خصوص از یک هزار و ۶۳۷ خانواده بازدید به عمل آمد و حدود ۹۰۰ میلیارد توسط خیرین در حین بازدید به مسائل این خانواده‌ها تخصیص داده شد.

وی افزود: در سال جاری جمع آوری فطریه و کفاره با محوریه دبیرخانه شورای زکات استان انجام شد که تاکنون ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فطریه و کفاره در استان جمع آوری شده که شاهد رشد ۱۹ درصدی آن نسبت به سال گذشته بودیم که البته جمع آوری کفاره و فطریه در استان همچنان ادامه دارد.

این مسئول در پایان بیان کرد: نیازمندان و افرادی که در راستا شناسایی نیازمندان فعالیت می‌کنند می‌توانند با وارد کردن مشخصات نیازمندان در سامانه سوها ما را در راستا ارائه خدمات بهتر و دریافت خدمات ثبت نام کنند.

کد خبر 5502036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha