۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۱۹

معاون درمان علوم پزشکی شیراز:

۲۷ درصد از دریافت کنندگان خدمات درمانی در استان غیر فارسی هستند

۲۷ درصد از دریافت کنندگان خدمات درمانی در استان غیر فارسی هستند

شیراز- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۲۷ درصد از کسانیکه در استان فارس بستری و یا خدمات درمانی دریافت می کنند از استان های دیگر هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد شریفی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از قطب‌های درمان است و دارای ۶۳ بیمارستان، ۱۰ هزار مؤسسه و مطب در استان فارس، ۴١۶ مرکز رادیولوژی بخش خصوصی و دولتی و ۳۷۰ آزمایشگاه است.

وی ادامه داد: استان فارس اولین استان کشور به لحاظ زیرساخت‌های پزشکی در کشور است این در حالی است که گستره استان فارس به گونه‌ای است که خدمت رسانی را سخت کرده بود اما شاهد هستیم که تمامی تخصص‌ها در تمامی شهرستان‌ها ارائه شود.

دکتر شریفی یادآور شد: پیشتر تنها ٣٠ درصد از خدمات در شهرستان‌ها ارائه می‌شد اما اکنون این آمار به ۵٠ درصد رسیده است.

به گفته این مقام مسئول تمامی خدمات زیرساختی در شهرستان‌های استان فارس در حال ارائه است لازم به ذکر است که ١١٠ متخصص به شهرستان‌ها اعزام شده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: برخی از تصمیمات در کشور موجب شد علاقه مندی به حوزه تخصص کاهش یافت و طی سال گذشته ٧٠٠ کرسی تخصص بدون مخاطب باقی ماند.

دکتر شریفی تاکید کرد: اگر همین روال ادامه داشته باشد رشته‌های تخصصی بی هوشی و طب اورژانس در بیمارستان‌ها با مشکل مواجه خواهد شد این در حالی است که تعرفه‌های پرداختی، افزایش مالیات، عدم پوشش اقتصادی موجب شده تا بسیاری از افراد علاقه‌ای به حضور در تخصص ندارند.

وی ادامه داد: از ابتدای ١۴٠١ ستاد نظارت بر تعرفه تشکیل شده و تمامی بیمارستان‌های دولتی و مراکز خصوص در حال رصد است و در صورت شکایت با شماره ١٨١٩ امکان تماس وجود دارد.

به گفته وی ٧٠ شکایت از اردیبهشت ماه تاکنون بررسی شده است و ۶١٠ میلیون تومان تخلف نیز به ثبت رسیده است این در حالی است که خدمات بستری ٧۵ درصد در مراکز دولتی و ٢۵ درصد در مراکز خصوصی است این در حالی است که در مراکز سرپایی این موضوع برعکس است.

شریفی تاکید کرد: بیش از هفت میلیون و ۵٣٢ هزار خدمت پاراکلینیکی به مردم استان ارائه شده است و بالغ بر دو میلیون و ۴٢۵ هزار نفر نیز در مراکز مختلف استان ویزیت شده اند.

به گفته وی ٢٧ درصد از افرادی که در فارس بستری شده یا خدمات درمانی دریافت می‌کنند از سایر استان‌های کشور است.

این مقام مسئول در خصوص شیوع بیماری کرونا نیز تصریح کرد: در پیک ششم کرونا کمترین درگیری بیمارستانی در سطح استان را شاهد بودیم و بیش از ٧٢ هزار عمل بیمارستانی در سطح استان انجام شد.

به گفته وی خیلی از بیمارستان‌ها به صورت عادی برگشته و اگر طی یک ماه آینده شرایط به همین گونه باشد می‌توان گفت برخی از شرایط و ضوابط بهداشتی را کمتر رعایت کرد این در حالی است که تنها ٧ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های فارس بستری هستند.

او ادامه داد: تاکنون هیچ مورد ابتلاء به ابله میمونی گزارش نشده است اما کمیته‌های تخصصی و آمادگی در فارس وجود داشته و کیت‌های مخصوص ابله میمونی در فارس موجود شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: بیش از هفت میلیون و ۵٠٠ هزار نفر از خدمات دانشگاه علوم پزشکی شیراز بهره مند شده اند و بیش از ٢ میلیون نفر نیز طی سال گذشته توسط مراکز مختلف ویزیت شدند.

شریفی تاکید کرد: اگر بیمارستانی با طریب اشغال کمتر از ۴٠ درصد باشد زیانده خواهد بود این در حالی است که برخی از شهرستان‌ها با اعمال فشار در تلاش هستند تا زمینه ایجاد بیمارستان دوم را فراهم کنند که این موضوع می‌تواند هزینه‌های زیادی را به جامعه بهداشت و درمان جامعه تحمیل کند.

به گفته این مقام مسئول یکی از مشکلاتی که در حوزه درمان وجود داشت مشکل گرانی خدمات نازایی بود که این موضوع نیز با توجه به طرح جوان سازی جمعیت تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفت.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که قوانین در این بخش ساماندهی و مشکلات قانونی این موضوع نیز برطرف گردد.

کد خبر 5503719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha