تحلیلگر سیاسی در گفتگو با مهر تأکید کرد؛

ایستادگی امام (ره) در مقابل استکبار آمریکایی و نقش سازنده جهانی

ایستادگی امام (ره) در مقابل استکبار آمریکایی و نقش سازنده جهانی

تحلیلگر مسائل سیاسی با تمجید از نقش مثبت انقلاب اسلامی در تحولات منطقه ای و جهانی، تأکید کرد: امام خمینی (ره) توانست در مقابل استکباری آمریکایی بایستد و تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

خبرگزاری مهر- گروه بین الملل؛ «حسن احمد حسن» تحلیلگر مسائل سیاسی در سی و سومین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری مهر گفت: برادران ایرانی حق دارند رحلت امام خمینی قدس سره الشریف رهبر انقلاب مبارک اسلامی را گرامی بدارند. آری؛ این حق و وظیفه آنهاست که به شخصیتی برجسته افتخار کنند که از نقش سنتی یک رهبر انقلابی در کشوری خاص فراتر رفت، امتداد یافت، ریشه دوانید و چراغ‌های تابناک آن در نقاط مختلف هستی درخشید.

وی در ادامه افزود: اگر برادران ایرانی حق دارند به امام و آغازگر انقلاب خود افتخار کنند، وظیفه همه حامیان حقیقت و دوستداران حاکمیت و کرامت در جهان است که مواضع خود را صریح اعلام و به نتایج و اثرات این انقلاب با برکت برای کشور ایران و سپس مناطق مختلف جهان که سرسپردگی برای مستکبران را نپذیرفته و حامل شناسنامه محور مقاومت هستند، اذعان کنند. ایستادن در مقابل مستکبران و بستن راه به روی توطئه‌های آنها وظیفه شرعی، اخلاقی، ملی و انسانی همگانی است و اراده خداوند متعال بر این بوده است تا با پیروزی انقلاب مبارک به رهبری امام خمینی بر بشریت منت بگذارد.

اراده خداوند متعال بر این بوده است تا با پیروزی انقلاب مبارک اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) بر بشریت منت بگذارد

این تحلیلگر سیاسی تصریح کرد: عظمت انقلاب امام خمینی (ره) در این است که از جغرافیای ایران فراتر رفته و حمایت خود را از همه مستضعفان و مستضعفان در هر کجا که هستند در مقابل نیروهای شر و استکبار در سراسر جهان اعلام کرده است. همین افتخار برای حضرت امام خمینی (ره) بس است که توانست سفارت اسرائیل را ببندد و آن را به فلسطینی‌ها هدیه کند. ایشان توانست با عزت و سربلندی در مقابل بزرگترین قدرت نظامی و اقتصادی جهان که در آمریکا نمود یافته است، بایستد و چالش‌ها را به فرصت و جنگ را به عاملی برای اتحاد و محاصره را به عامل شکوفایی قدرت داخلی تبدیل کند تا در نهایت ایران بتواند به یکی از اعضای باشگاه هسته‌ای و هوا فضا و دارنده تسلیحات سنگین نظامی تبدیل شده و در دل دشمنان خداوند ترس و هراس اندازد.

حسن احمد حسن خاطرنشان کرد: یک مقاله، تحقیق و یک یا چند جلد کتاب نمی‌تواند حق مطلب را درباره شخصیت امام خمینی (ره) و تأثیرات ایشان بر تحولات منطقه‌ای و بین المللی ادا کند، ولی چند نکته را به صورت خلاصه برای کسانی که می‌خواهند در این خصوص به زبان عقل و منطق متوسل شوند، یادآوری می‌کنم:

۱. اگر انقلاب امام خمینی (ره) در زمانی که شوروی در حال احتضار بود و پس از یک دهه نابود شد، پیروز نمی‌شد امروزه چه روابط بین المللی بر جهان حاکم می‌شد؟ به عبارت دیگر، اگر واشنگتن در جنگ سرد پیروز می‌شد و در تصمیم گیری های بین‌المللی یکجانبه رفتار می‌کرد و هیچ کسی با آن مخالفت نمی‌کرد، منطقه و نظام بین المللی اکنون در کجا ایستاده بود؟

۲. اگر انقلاب اسلامی پیروز نمی‌شد، معادله عینی که امکان داشت پس از خروج مصر از کمپ دیوید از صحنه رویارویی مستقیم با دشمن اسرائیلی بر آن تکیه کرد، چه بود؟ آیا مصادف شدن پیروزی انقلاب اسلامی در ایران با خروج مصر از تقابل با اسرائیل و خلأ راهبردی ناشناخته پس از فروپاشی دوقطبی حاکم بر روابط بین الملل، از لطف و لطف خداوند به بندگانش در این منطقه نبود؟

اگر انقلاب اسلامی پیروز نمی‌شد، تکلیف آرمان فلسطین و بیت المقدس و مسجد الاقصی چه بود؟ آیا مقاومت فلسطین قادر به ایستادگی در مقابل عربده کشی‌های حاکمان تل‌آویو بود؟

۳. اگر انقلاب امام خمینی (ره) پیروز نمی‌شد، تکلیف آرمان فلسطین، بیت المقدس و مسجد الاقصی چه بود؟ آیا جهان هر ساله شاهد برگزاری روزی به نام «روز جهانی قدس» بود؟ آیا مقاومت فلسطین قادر به ایستادگی در مقابل عربده کشی‌های حاکمان تل‌آویو بود و ابزارها و تجهیزاتی را که با آن از خود و کرامت و حقوقش از جمله فناوری ساخت موشک‌ها و پهپادها دفاع کند، در اختیار داشت؟

۴. اگر انقلاب اسلامی پیروز نمی‌شد، بقیه رهبران محور مقاومت، حزب‌الله لبنان، حشد شعبی عراق و یمنی‌های شجاع که هشت سال است در مقابل ائتلاف متجاوز وحشیانه ثابت قدم بوده‌اند، چه سرنوشتی داشتند؟

۵. همچنین جا دارد به نقش افتخارآمیز ایران در حمایت از سوریه در مقابل تروریسم تکفیری و از بین بردن آن با همکاری سایر قطب‌های محور ضد تروریسم اشاره کنیم. این در حالی است که مقامات آمریکایی آشکارا اعلام کردند که مقابله با داعش به تنهایی نیازمند تلاشی جهانی است که ممکن است سی سال طول بکشد.

وی در پایان گفت: هیچ انسان منصفی نمی‌تواند نقش و تأثیر مثبت انقلاب امام خمینی (ره) و سپس ادامه دهنده راه ایشان یعنی امام خامنه ای مد ظله العالی را در تحولات منطقه‌ای و بین المللی انکار کند و بر همین اساس است که باید پایبندی و وفاداری خود را با ارزش‌های انقلاب اسلامی و بنیانگذار آن تجدید کنیم.

کد خبر 5506233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha