۲۱ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۲۳

باوفا در گفتگو با مهر؛

جوانان هیچ حریفی را دست کم نمی‌گیرند/ اولویت ما مسابقات جهانی است

جوانان هیچ حریفی را دست کم نمی‌گیرند/ اولویت ما مسابقات جهانی است

سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان از تجهیز و آماده سازی دو تیم مجزا برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا و مسابقات جهانی خبر داد.

حمید باوفا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به در پیش بودن مسابقات کشتی فرنگی آسیایی و جهانی در رده جوانان اظهار داشت: با توجه به اینکه این مسابقات به ترتیب در خرداد و مرداد ماه سالجاری در بحرین و بلغارستان برگزار می‌شود در حال بررسی ترکیب تیم‌های اعزامی هستیم. به همین دلیل ممکن است ترکیب تیم‌های آسیایی و جهانی با هم متفاوت باشد. ضمن اینکه به دلیل شرایط وزنی، کشتی‌گیرانی که نمی‌توانند در هر دو میدان سر وزن برسند، مطمئناً باید مورد بررسی و تغییر قرار گیرند.

وی با تاکید بر اهمیت رقابتهای جهانی ادامه داد: مطمئناً کسب نتیجه در رقابتهای جهانی برای ما اولویت دارد چراکه بزودی چند نفر از ملی پوشان جوان از تیم ما به تیم بزرگسالان خواهند رفت و باید در آخرین میدان جهانی حضوری پرقدرت داشته باشند. خوشبختانه محمد بنا به عنوان سرمربی تیم ملی همواره به جوانان بها داده و این بچه‌ها نیز به خوبی می‌دانند باید با باانگیزه تلاش کنند و با کسب خوشرنگترین مدال جوانان جهان راهی رده بزرگسالان شوند.

سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان با توجه به محرومیت تیم روسیه در مسابقات جهانی گفت: به تمامی بچه‌ها گفته ام که نباید بود و نبود روس‌ها در مسابقات برای شما مهم باشد. تیم ما یک تیم مدعی قهرمانی است که عناوین درخشان فراوانی کسب کرده و تجربه خوبی برای تکرار افتخارات دارد. در نتیجه باید بدون توجه به نام و عنوان رقبا، فقط به شکست آنها و کسب مدال طلا بیاندیشند.

وی در خصوص برگزاری تمرینات مشترک با تمی بزرگسالان نیز گفت: برگزاری تمرین مشترک مزیت‌های زیادی دارد، کشتی گیران جوان با کشتی گیران مدال دار ما رقابت می‌کنند و به اصطلاح تن آنها به تن قهرمانان بزرگ می‌خورد و باعث بالا رفتن انگیزه‌شان می‌شود. خوشبختانه تاکنون تمرینات مشترکی با تیم بزرگسالان برگزار کردیم که بسیار خوب بود. تمرین مشترک ایده بسیار خوبی است که با هماهنگی محمد بنا سرمربی تیم بزرگسالان انجام می‌شود و سعی می‌کنیم بیشترین آورده را برای سربلندی کشتی چه در رده جوانان و چه رده بزرگسالان داشته باشیم.

باوفا در پایان در خصوص نقش شانس و اقبال در مسابقات جهانی خاطر نشان کرد: بارها به ملی پوشان جوان تذکر دادم که نباید در هیچ میدانی دنبال شانس و قرعه باشند. به همین دلیل بچه‌ها همیشه در انتظار سخت‌ترین قرعه‌ها هستند و ذهنیت خوبی برای حضور در کشتی‌های سخت و حساس دارند. مطمئناً آنها باید بدانند که قرار نیست هیچگاه در رقابتهای جهانی به حریفان گمنام و کم توان بخورند و باید همیشه خودشان را برای رویارویی با بهترین نفرات جهان آماده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین اردوی تیم کشتی فرنگی جوانان روز ۱۳ خرداد در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده آغاز شده و تا روز ۲۴ خردادماه ادامه دارد که اسامی اردونشینان به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: آرش نگهداری (فارس) مهدی جواهری (قم) مهدی احدی (گیلان)
۶۰ کیلوگرم: سعید اسماعیلی (خوزستان) احمدرضا محسن نژاد (خوزستان)
۶۳ کیلوگرم: ایمان محمدی (خوزستان)
۶۷ کیلوگرم: دانیال سهرابی (خوزستان) حجت رضایی (خوزستان)
۷۲ کیلوگرم: امیر عبدی (قم) رضا ساکی (خوزستان)
۷۷ کیلوگرم: مسعود کاووسی (خوزستان) علیرضا عبدولی (خوزستان)
۸۲ کیلوگرم: علیرضا مهمدی (خوزستان) آریا نامجو (اردبیل)
۸۷ کیلوگرم: علی عابدی درزی (مازندران) ابوالفضل چوپان (آذربایجان شرقی)
۹۷ کیلوگرم: امیررضا اکبری (مازندران) شایان حبیب زارع (خوزستان)
۱۳۰ کیلوگرم: شاهرخ میکائیلی (قم) فردین هدایت (مازندران)

کد خبر 5508175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha