۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۴۶

مبلغ و فعال فرهنگی آمریکای لاتین:

اثرگذاری امام خمینی (ره) بر اسلام در خارج از ایران ملموس‌تر است

اثرگذاری امام خمینی (ره) بر اسلام در خارج از ایران ملموس‌تر است

قزوین - مبلغ و فعال فرهنگی آمریکای لاتین گفت: اثرگذاری امام خمینی (ره) و حرکت او بر اسلام در خارج از کشور ملموس‌تر است.

به گزارش خبرنگار مهر سهیل اسعد بعد از ظهر سه شنبه در نشست علمی تحلیلی گستره جغرافیایی اندیشه امام (ره) که در سالن دانشکده آینده پژوهی دانشگاه امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار کرد: تأثیر حضرت امام (ره) بر جهان بعد از رحلت او گویا بیشتر شدت است.

وی با بیان اینکه تحلیل ما به عنوان غیر ایرانیان و مسلمانانی که از بیرون از ایران با امام (ره) آشنا شده‌ایم از حرکت امام (ره) با تحلیل مردم ایران متفاوت است، افزود: ایران و ایرانیان هنوز خوب نتوانسته‌اند معنای حرکت امام (ره) و تأثیرگذاری حرکت او را در جهان درک کنند.

این مبلغ دین اسلام با اشاره به اینکه اثرگذاری امام خمینی (ره) و حرکت او بر اسلام در خارج از کشور ملموس‌تر است، عنوان کرد: قبل از حرکت حضرت امام (ره) تنها چیزی که از هویت اسلامی در خیلی از مسلمانان مخصوصاً در آمریکای لاتین وجود داشت نام خدا و کتاب قرآن بود و تمام عمق معرفتی ما نسبت به شریعت اسلام به حرام بودن گوشت خوک و شراب منتهی می‌شد.

وی تاکید کرد: کاری که امام (ره) در آشنایی مسلمانان با اسلام و احیای این دین و آشنا کردن مسلمانان جهان با دین خود در جهان انجام داد ماندگار بود و می‌بینیم که امروز قرآن در فضای آکادمیک دنیا مطالعه و مطرح می‌شود.

اسعد تاکید کرد: کاری که امام (ره) با امت اسلامی کرد این بود که امتی در حال خواب و در حال احتضار از لحاظ حرکت اصلاحی در جامعه را با مدلی به نام انقلاب اسلامی آشنا کرد و آنها را از خواب بیدار کرده و به حرکت وا داشت.

وی بیان کرد: مفهوم امت به معنای ایدیولوژیک تا پیش از امام (ره) نبود و خط امام (ره) بود که این مفهوم را در جهان ایجاد کرد.

این مبلغ و فعال فرهنگی آمریکای لاتین با بیان اینکه امام (ره) این امت واحده را درست کرد و به مسلمانان امکان رشد و تکامل امت را یاد داد، تصریح کرد: امت اسلامی روزی نه تنها رشد نمی‌کرد بلکه در حال سقوط بود و اگر امام (ره) نبود ظرف یکی دو نسل این مفهوم امت اسلامی برای همیشه از بین می‌رفت.

وی تاکید کرد: تمام تلاش دشمن برای حذف هویت به این شکل که عنوان و ساختار ظاهری وجود دارد اما هویت باطنی وجود نداشته باشد معطوف شده بود.

اسعد ادامه داد: آمریکا و غرب برای هویت زدایی از مسلمانان و ملت ایران میلیاردها دلار پول خرج کردند اما امروز بخش عمده‌ای از مسلمانان با ارزش‌ها و آرمانهایی که امام (ره) زنده کرد، عاشق اسلام و ایرانی شدند.

وی بیان کرد: امت اسلامی تا پیش از حرکت امام (ره) معترض بودن را بلد نبودند و نمی‌توانستند حرف بزنند اما امروز در یمن، لبنان، سوریه، بحرین صدای اسلام و ایران را می‌شنویم.

مبلغ و فعال فرهنگی آمریکای لاتین در پایان یادآور شد: امام (ره) به ملت‌های مستضعف قدرت دفاع از خود را داد و این قدرت دفاع امروز صادر شده و شاهد شکل گیری گروه‌های مقاومتی همچون حزب الله هستیم.

کد خبر 5508900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha