۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۵۹

استاد حوزه علمیه قم:

امام رضا (ع) بر اقامه نماز اول وقت تاکید بسیاری داشتند

 امام رضا (ع) بر اقامه نماز اول وقت تاکید بسیاری داشتند

قم-استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امام رضا (ع) به نماز اول وقت اهمیت بسیاری می‌داد، گفت: آن حضرت همواره به یارانش تاکید می‌کرد که بدون عذر نماز اول وقت را به تأخیر نیندازند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی قمی شامگاه سه شنبه در مراسم مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه مناسبت‌های مهمی در ماه‌های ذیقعده و ذیحجه وجود دارد، اظهار کرد: باید این ایام الله را بزرگ بداریم و مخصوصاً در ایام عید غدیر آن هم پس از گذر از دوران کرونا جشن‌ها و مراسم‌های مختلفی را در دهه ولایت برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ویژگی‌های امام هشتم (ع) اهمیت دادن به نماز اول وقت بود، ابراز کرد: آن حضرت همواره به یاران و پیروانش تاکید می‌کرد که بدون عذر نماز را از اول وقت فضیلت آن به تأخیر نیندازند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: شیخ صدوق در کتاب توحید خود می‌نویسد که در یکی از جلسات مهم علمی که در دربار مامون تشکیل شده بود امام رضا (ع) با عمران صابی درباره توحید به مناظره و بحث پرداخت و هر سوالی که مطرح می‌شد حضرت رضا (ع) با استدلال‌های روشن و منطق قوی پاسخ می‌داد.

حسینی قمی افزود: مناظره به اوج خود رسیده و همه حاضرین با دقت تمام این بحث طولانی را دنبال می‌کردند که هنگام وقت نماز ظهر فرا رسید که امام رضا (ع) به مامون فرمود؛ وقت نماز فرا رسید. عمران صابی گفت: ای آقای من! پاسخ سوال مرا قطع نکن اکنون قلب من آمادگی پذیرش سخنان شما را یافته است و امام رضا (ع) با قاطعیت خواسته او را رد کردند و فرمودند نماز می‌خوانیم و دوباره باز می‌گردیم.

وی با بیان اینکه اولین برنامه کاری حضرت پاسخگویی به مراجعات و گرفتاری‌های مردم بود، خاطرنشان کرد: باید سیره امام رضا (ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم تا بتوانیم در زمره پیروان راستین حضرت قرار گیریم.

کد خبر 5508922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha