۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۴۹

مخبر در دهمین جلسه انتقال آب از خلیج فارس:

طرح‌های انتقال آب دریا از دولت سیزدهم به یادگار خواهد ماند

طرح‌های انتقال آب دریا از دولت سیزدهم به یادگار خواهد ماند

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: طرح‌های انتقال آب از دریا به مناطق کم‌آب کشور به عنوان خدمتی بزرگ و ماندگار از دولت سیزدهم به یادگار خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، محمد مخبر از کمبود منابع آب به عنوان تهدید و بحرانی برای آینده جهان یاد کرد و گفت: طرح‌های انتقال آب از دریا به مناطق کم‌آب کشور به عنوان خدمتی بزرگ و ماندگار از دولت سیزدهم به یادگار خواهد ماند.

مخبر عصر امروز (چهارشنبه) در دهمین جلسه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی با اشاره به کمبود منابع آب در مناطق مرکزی کشور و اجرای ۴ خط انتقال آب از دریا، افزود: این یک طرح بزرگ ملی و برای آینده ایران است که باید با همکاری و مشارکت همه ذی‌نفعان به سرانجام برسد.

وی پس از ارائه گزارش وزیر نیرو در خصوص انشعاب خط اول انتقال آب دریا از اردکان به یزد، دستور داد جهت حل مشکل اضطراری تأمین آب در این استان، این خط لوله انشعابی هر چه زودتر تا اوایل تابستان سالجاری به بهره‌برداری برسد.

در این جلسه که وزرای نیرو و صنعت معدن و تجارت نیز حضور داشتند، گزارشی از میزان پیشرفت تمامی ۴ خط انتقال آب از دریا، جدول زمان‌بندی اجرای طرح‌های مرتبط و همچنین روش‌های تأمین منابع مالی این طرح‌ها و برخی مشکلات موجود ارائه و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

کد خبر 5509766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • عدالت IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      0 0
      همه دولتها اولش قول دادن آب دریابیارن ولی فقط مانوردادن
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      0 1
      زکی انتقال آب دریا که چند ساله در حال احداثه دولت سیزدهم از راه نرسیده شد صاحبش