۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۱۸

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

میانگین مطالعه در کشور ۳۰ دقیقه است/ افزایش چشم‌گیر فروش کتاب

میانگین مطالعه در کشور ۳۰ دقیقه است/ افزایش چشم‌گیر فروش کتاب

شاهرود- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کابینه سیزدهم با بیان اینکه میانگین مطالعه در کشور ۳۰ دقیقه است، گفت کتاب همچنان جایگاه خود را در جامعه ایران حفظ کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی بعد از ظهر پنج‌شنبه در اختتامیه دوسالانه کتاب استان سمنان با حضور فعالان حوزه فرهنگ و نشر به میزبانی فرهنگسرای مهر شاهرود با بیان اینکه علی رغم پدید آمدن فناوری‌های نوین که استفاده از آثار مکتوب در حوزه نشریات، روزنامه، کتاب و … کاهش داده، هیچ کس و هیچ فردی خودش را بی‌نیاز از کتاب به همان شکل سنتی خودش نمی‌بیند، بیان کرد: استقبال از کتاب همچنان بین مردم تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه ما در نمایشگاه بین المللی تهران که بعد از دو سال حضوری برگزار شد شاهد افزیش چشم‌گیر فروش کتاب بودیم، افزود: در سال ۹۸ نمایشگاه کتاب تهران ۹۰ میلیارد تومان فروش داشت اما امسال فروش ناشران به ۲۵۰ میلیارد تومان رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برخی این افزایش را مرهون تورم‌و گرانی دانستند در حالی که در این سه سال اخیر تورم حوزه نشر ۴۰ درصد بوده است، بیان کرد: ما در بهمن ماه نیز شاهد افزایش رویداد کتاب با بیش از یک‌میلیون جلد فروش بودیم که نشان از افزایش اقبال کتاب دارد.

اسماعیلی بیان کرد: مردم ایران اسلامی، مردمی بسیار فرهنگی و اندیشمند هستند.‌

وی افزود: بر اساس مطالعات و پژوهش‌های انجام شده در فروردین ۱۴۰۱، بالغ بر ۴۳.۵ درصد از مخاطبان، علاقمند به مطالعه کتاب بوده و در روز به‌صورت متوسط ۳۰ دقیقه کتاب مطالعه می‌کنند.‌

عضو کابینه سیزدهم با بیان اینکه ما باید این هنر را داشته باشیم که داشته‌های خود را به رخ جهانیان بکشیم، افزود: توجه ویژه به طرح‌ها و اقدامات فرهنگی و هنری از اولویت‌ها و موارد مورد توجه حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور است

کد خبر 5510450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha