۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۳۸

با توجه به چرخه انتخابی؛

مدعیان دیرینه تیم ملی به هم رسیدند/دوئل یزدانی و کریمی در انتخابی

مدعیان دیرینه تیم ملی به هم رسیدند/دوئل یزدانی و کریمی در انتخابی

پس از اعلام زمان و نحوه برگزاری مرحله نهایی چرخه انتخابی کشتی آزاد، همه نگاه‌ها از هم اکنون به مصاف حساس و دیدنی دو مدعی نامدار وزن ۸۶ کیلوگرم دوخته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد با توجه به برگزاری جام تختی به عنوان چهارمین مرحله چرخه انتخابی و مشخص شدن نفرات برتر، تکلیف مرحله نهایی رقابتهای انتخابی برای حضور در مسابقات جهانی را مشخص کرد. بدین ترتیب طبق تصمیم پژمان درستکار و همکارانش در کادر فنی مرحله نهایی چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ صربستان روز ۱۹ تیرماه در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار خواهد شد.

در این میان مصاف وزن ۸۶ کیلوگرم با توجه به مدعیان توانمند و نامدارش بیش از دیگر اوزان جلب توجه می‌کند. مصافی که طی آن علیرضا کریمی بعد از مدتها دوری از میادین انتخابی و رسمی به حسن یزدانی می‌رسد و جدالی حساس و دیدینی را برای کسب دوبنده تیم ملی رقم بزند. هر چند که این دیدار جذاب و سرنوشت ساز همچنان بر پایه احتمال استوار است و کریمی باید مسیر نسبتاً همواری را برای رسیدن به یزدانی طی کند اما می‌توان پیش بینی کرد که این دو مدعی سرشناس در روز انتخابی به مصاف هم خواهند رفت.

طبق مصوبه کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد در خصوص انتخابی وزن ۸۶ کیلوگرم و با توجه به مصدومیت محسن مصطفوی قهرمان کشور و دارنده مدال برنز رقابت‌های قهرمانی آسیا و تائید مصدومیت این کشتی‌گیر توسط پزشک معتمد، وی جواز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی را کسب کرده و باید در انتخابی تیم‌ملی به مصاف علیرضا کریمی برود.

در گام بعدی قرار است برنده این دیدار به مصاف حسن یزدانی برود که در این مرحله اگر حسن یزدانی در مبارزه اول به برتری برسد، دوبنده تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی را به دست خواهد آورد و در غیر این صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به دو پیروزی از سه مبارزه برسد. جایی که علیرضا کریمی می‌تواند در صورت برتری، اتفاقی بزرگ را رقم بزند.

البته با توجه به اینکه حسن یزدانی هفته گذشته در رقابت‌های رنکینگ اتحادیه جهانی در قزاقستان سر وزن قانونی به میدان رفته و همچنین فاصله زمانی کم تا رقابت‌های انتخابی تیم ملی قرار شده مصاف انتخابی در این وزن با ۲ کیلو ارفاق وزن برگزار شود.

به هر حال طبق نظر کادر فنی حتی بعد از انتخابی هم هیچ کشتی‌گیری تا زمان اعلام رسمی اسامی ملی پوشان برای حضور در رقابت‌های جهانی انتخاب شده نیست و شرایط کشتی گیران اعم از نظم و انضباط اردویی، پیگیری تمرینات و شرایط جسمانی مدنظر خواهد بود.

کد خبر 5512924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      0 0
      یزدانی پوز ش می زنه