۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۱۳

آلمان تسلیحات بیشتری به اوکراین می فرستد

آلمان تسلیحات بیشتری به اوکراین می فرستد

دولت آلمان در نظر دارد دوره های آموزشی استفاده از تسلیحات نظامی خود به نظامیان اوکراینی را تکمیل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر دفاع آلمان گفت تجهیز تسلیحاتی اوکراین با ارسال محموله های اداوات توپخانه ای به این کشور ادامه دارد.

کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان روز سه شنبه اعلام کرد به زودی آموزش نیروهای اوکراینی به منظور بکارگیری توپخانه های هویتزرهای آلمانی تکمیل می شود و در نتیجه مسیراستفاده از این سلاح ها در جنگ اوکراین هموار می شود.

وزیر دفاع آلمان در جریان بازدید از یک پایگاه نظامی در غرب این کشور گفت: آموزش استفاده از هویترز برای سربازان اوکراینی به زودی تکمیل خواهد شد تا بتوانند از آن در نبرد استفاده کنند.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان نیز پیشتر ضمن تاکید بر این مسئله که برلین متعهد به دفاع از هر سانتی متر مربع خاک ناتو و شرکایش است، از تامین و ارسال سامانه های ضدهوایی و رادارهای کشف توپخانه به اوکراین خبر داد. همزمان «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین نیز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ZDF آلمان بار دیگر از شولتز خواست تا تضمین دهد که از اوکراین حمایت می‌کند.

هویترز یکی از قوی‌ترین سلاح‌های توپخانه‌ای در زرادخانه تسلیحاتی آلمان است و می‌تواند اهدافی را در فاصله ۴۰ کیلومتری هدف قرار دهد. آلمان در ماه می متعهد شد که هفت فروند هویتزر را در راستای تجهیز نظامی اوکراین به این کشور تحویل دهد.

کد خبر 5514474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha