۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۳۲

توسط انتشارات بورس صورت گرفت؛

تجدیدچاپ دو کتاب در زمینه سرمایه گذاری در بورس و استارتاپ‌ها

تجدیدچاپ دو کتاب در زمینه سرمایه گذاری در بورس و استارتاپ‌ها

کتابهای «سرمایه‌گذاری جسورانه و ارزش‌گذاری استارتاپ» و «مبانی خلق ارزش برای سهامداران و ارزشیابی شرکت» از منشورات انتشارات بورس به ترتیب به چاپ دوم و سوم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب‌های «سرمایه‌گذاری جسورانه و ارزش‌گذاری استارتاپ» و «مبانی خلق ارزش برای سهامداران و ارزشیابی شرکت» از منشورات انتشارات بورس به ترتیب به چاپ دوم و سوم رسید. این کتاب برای علاقه‌مندان سرمایه گذاری در شرکت‌های بورسی و استارتاپ‌ها قابل توصیه است.

استارتاپ‌ها یا کسب و کارهای نوپا چندسالی است که به یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور تبدیل شده و مقدمات حرکت اقتصادی کشور به سمت اقتصادی دانش بنیان را فراهم کرده‌اند. کسب و کارهایی که با دارایی ناچیز ولی با یک ایده نوآورانه توسط کارآفرینان عموماً جوان راه‌اندازی شده و ظرف مدت کوتاهی رشد چشمگیری کرده و به یک کسب و کار میلیون دلاری تبدیل می‌شوند.

در کتاب «سرمایه‌گذاری جسورانه و ارزش‌گذاری استارتاپ» سعی شده تا تمامی مطالب مرتبط با سرمایه‌گذاری جسورانه و ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها با زبانی ساده پوشش داده شود تا علاوه بر سرمایه گذاران، برای افراد حاضر در استارتاپ‌ها هم کاربرد داشته باشد.

کتاب حاضر از ۹ فصل با این عناوین تشکیل شده است:

فصل اول: مبانی سرمایه گذاری جسورانه
فصل دوم: ویژگی‌های کلیدی در یک سرمایه‌گذار جسور
فصل سوم: فرآیند ریزکاوی در سرمایه گذاری جسورانه
فصل چهارم: ارزش شاخص پایه
فصل پنجم: ارزش‌گذاری استارتاپ با روش تنزیل جریانات نقدی
فصل ششم: ارزش‌گذاری استارتاپ با روش اختیارات واقعی
فصل هفتم: ارزش‌گذاری استارتاپ با روش بوسیله سایر روش‌ها
فصل نهم: مروری بر مبانی حقوقی در سرمایه گذاری جسورانه

چاپ دوم کتاب «سرمایه‌گذاری جسورانه و ارزش‌گذاری استارتاپ» به قلم امیرسینا جیرفتی و جواد عشقی‌نژاد در ۲۱۲ صفحه توسط انتشارات بورس در بهار ۱۴۰۱ منتشر شده است. همچنین همانطور که اشاره شد کتاب «مبانی خلق ارزش برای سهامداران و ارزشیابی شرکت» نیز از همین ناشر به چاپ سوم رسیده است.

ارزش آفرینی زمانی رخ می‌دهد که نرخ بازده سرمایه گذاری‌ها بیشتر از هزینه سرمایه شرکت باشد. هدف و مخاطبان اصلی کتاب دو دسته افراد هستند: ۱. تصمیم گیران بنگاه‌های اقتصادی ۲. کارشناسان حرفه‌ای ارزشیابی

گروه اول با مطالعه این کتاب ضمن آشنایی و درک کامل مفهوم سود اقتصادی، ابزار مناسبی برای ارزیابی عملکرد شرکت‌ها و مدیران خواهند داشت. گروه دوم از این کتاب به عنوان منبع و راهنمایی جامع برای ارزشیابی استفاده خواهند کرد.

کتاب به نحوی نوشته شده است که خوانندگان آن نیازی به دانش قبلی در حوزه مالی و حسابداری نداشته باشند. مفاهیم مقدماتی مورد نیاز، ارزش زمانی پول و آشنایی با صورت‌های مالی، در طی دو فصل اول به زبان ساده و کاربردی بیان شده‌اند. در فصل ۳ مفهوم ایجاد ارزش در شرکت و ارتباط آن با تصمیمات سرمایه‌گذاری و تأمین مالی نشان داده شده است. در فصل ۴ تعدیل‌هایی برای تخمین درست نرخ رشد شرکت بیان شده است. فصل ۵ بر مبنای نظریه معروف دو استاد برجسته مالی (میلر و مودیلیانی) بنا نهاده شده است. در این فصل علاوه بر بیان گام به گام فرآیند ارزشیابی شرکت، مثالی جامع از روش محاسبه جریان‌های نقد آزاد و نگاشت تک‌تک اقلام صورتهای مالی به جریان‌های نقد آزاد آورده شده است. در فصل ۶ پیش‌بینی صورت‌های مالی و در فصل ۷ در مورد تخمین هزینه سرمایه بحث شده است.

چاپ سوم کتاب «مبانی خلق ارزش برای سهامداران و ارزشیابی شرکت» به قلم احمد پویان‌فر در ۲۳۱ صفحه توسط انتشارات بورس در بهار ۱۴۰۱ منتشر شده است.

کد خبر 5514978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha