۲۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۴۱

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز:

باید در شرایط کنونی به فکر روان جامعه باشیم

باید در شرایط کنونی به فکر روان جامعه باشیم

مشهد ـ دبیر کل جامعه روحانیت مبارز گفت: مسائل مادی جامعه و گرفتاری‌ها و نیازمندی‌ها همه جای خود محفوظ است اما باید در شرایط کنونی به فکر روان جامعه باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مصطفی پور محمدی ظهر پنجشنبه در نشست مجمع عمومی خیرین کشور در مشهد اظهار کرد: احساس‌های بد بسیار شدید است و همه ما می‌دانیم، دلیل این احساس‌های بد مردم زیر سر ما (مدیران) است که بلد نیستیم، درست کار کنیم.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: همه بحث‌های مزبور سر جای خود قابل تأمل است، آنقدر هم فضای مجازی هم رسمی و هم غیررسمی اشباع شده است که به حالت تهوع رسیده است، یعنی ما در هر کاری زیاده‌روی می‌کنیم، اگر بخواهیم انتقاد کنیم، آنقدر انتقاد می‌کنیم که خودمان هم حالمان بهم می‌خورد، در تشویق و حمایت هم آنقدر زیاده‌روی می‌کنیم که از آن طرف بام می‌افتیم.

وی گفت: از خیرین می‌خواهم به همان نسبت که به تأمین نیازمندی‌های جامعه توجه می‌کنند، نسبت به مسائل روحی و ذهنی جامعه حساسیت نشان دهند و برای آن هزینه و وقت صرف کنند.

حجت‌الاسلام پور محمدی اظهار کرد: مسائل روانی جامعه بسیار اساسی است، برخی اوقات با یک سر تکان دادن، یک ذهنیت منفی را تشدید می‌کنیم، برخی اوقات با یک حرکت بدنی و یا یک آمدن یا نیامدن، حتی پول می‌دهیم اما توی دل‌ها را هم خالی می‌کنیم و بی‌انگیزگی را تشدید می‌کنیم.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز افزود: به مشکلات واقف هستیم اما ملت‌ها در شرایط سخت است که عظمت، اقتدار، تمدن و جایگاه خود را نشان می‌دهند، ایران جزو کشورهایی است که شرایط بسیار سختی را در تاریخ خود پشت سر گذاشته است.

وی بیان کرد: شرایط سخت کنونی را می‌توان با توجیه مدلل نه ظاهری و سطحی، با اراده و همکاری و حساسیت نشان‌دادن، با نصیحت و انتقاد و دلسوزی بجا، با صبوری و توصیه به صبر پشت سر گذاشت.

حجت‌الاسلام پور محمدی ادامه داد: در رأس هر کار خیر و نوع دوستی این است که انسان‌ها دل و ذهنشان با نشاط و امیدوار، با انگیزه باشد، اما اکنون این موضوع در جامعه بسیار آسیب دیده است بویژه نسل جوان که بسیار تحت فشار هستند.

کد خبر 5516146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha