۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۰۱

مدیر آموزش و پرورش آستارا خبر داد؛

اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان آستارا

اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان آستارا

آستارا- مدیر آموزش و پرورش آستارا با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در مدارس این شهرستان، گفت: ۲۲۵ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، بیژن خالق وردی پور بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش آستارا از اجرای طرح شهید سلیمانی در قالب گسترش ورزش و توانایی‌های دانش آموزان در آستارا خبر داد و گفت: در راستای این طرح دو فضای ورزشی اعم از زمین چمن و ساحلی در مدارس شهید نواب و قدس احداث می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش آستارا با تأکید بر لزوم بازنگری در قراردادهای آموزش و پرورش این شهرستان، اضافه کرد: قراردادهای مناسبی در سال‌های گذشته منعقد نشده و قراردادهای صورت گرفته نیاز به بازنگری دارد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد تغییرات اساسی در مدیریت مدارس، افزود: برخی از مدیران ۱۰ یا ۲۰ سال در سمت خود باقی مانده و ضمن تقدیر از زحمات آنها نیاز است تا تغییراتی در این حوزه صورت بگیرد تا شاهد توسعه مدارس در آستارا باشیم.

خالقوردی پور با بیان اینکه این شهرستان دارای ۲۷ فضای آموزشی و ورزشی با بافت قدیمی است، ادامه داد: این مدارس نیاز به نوسازی و مرمت دارند که طی مکاتباتی که با اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان صورت گرفته است امیدواریم در آینده‌ای نزدیک به مرحله اجرا برسد.

میزان باسوادی در آستارا ۹۸.۷ درصد است

محمد داوری مسئول نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش آستارا نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد: در سال جاری ۶۴۷ نفر طی ۹۵ کلاس برگزار شده در قالب دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم تحت پوشش دوره‌های سوادآموزی قرار گرفته‌اند.

محمد داوری با بیان اینکه تعداد آموزش‌دهندگان فعال نهضت سوادآموزی شهرستان آستارا ۷۱ نفر است، تصریح‌کرد: دوره سوادآموزی برابر با پایه سوم ابتدایی، دوره انتقال برابر با پایه ششم ابتدایی و دوره تحکیم را دوره تثبیت سواد است.

مسئول نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش آستارا نرخ باسوادی شهرستان آستارا را بیش از ۹۸ درصد اعلام کرد و افزود: بر اساس اعلام نهضت سواد آموزی گیلان ۹۸.۷ درصد مردم آستارا باسواد هستند.

گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال با تزریق واکسن ایمن شوند

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد: سال تحصیلی جدید را پیش‌رو داریم و باید برای جلوگیری از تکثیر دوباره ویروس کرونا نسبت تزریق واکسن دانش‌آموزان اقدام شود.

فرید بصیری مقدم جامعه افراد ۵ تا ۱۲ سال را ۸۶۴۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد هزار و ۲۳۵ نفر معادل ۱۴ درصد دُز اول و ۶۰۳ نفر معادل ۷ درصد دز دوم را تزریق کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۱۹۷ نفر دُز چهارم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، گفت: وضعیت شهرستان آستارا در تزریق دُز سوم مناسب نبوده و در رده آخر شهرستان‌های استان گیلان قرار داریم.‌

کد خبر 5517593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha