۳ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۲۱

رئیس سازمان انرژی اتمی:

ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر تسریع می‌شود

ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر تسریع می‌شود

بوشهر- رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: برنامه‌های لازم برای تسریع در روند ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی عصر جمعه در بدو ورود به بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش گسترده‌ای صورت گرفته تا خدمات نیروگاه اتمی بوشهر به مردم این استان برسد.

وی تأمین آب شرب از نیروگاه اتمی بوشهر را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: طرح آب‌شیرین‌کن در نیروگاه اتمی بوشهر اجرایی می‌شود که بخشی از نیازهای آب در این استان را تأمین می‌کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به حضور متخصصان و مدیران مربوطه در طراحی و مهندسی آب‌شیرین‌کن در این سفر بیان کرد: مطالعات تکمیلی این پروژه در حال انجام است.

وی با اشاره به پروژه‌های توسعه‌ای نیروگاه اتمی در بوشهر خاطرنشان کرد: تسریع در ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار است و مقدمات کار در این سفر فراهم می‌شود.

اسلامی با اشاره به آغاز عملیات بتن‌ریزی دیواره ساختمان رآکتور واحد دوم از سطح زیر ۴.۵ تا صفر تاکید کرد: در این راستا برنامه‌های لازم برای تسریع رآکتورهای دوم و سوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر تدوین شده است.

وی با اشاره به جانمایی آب‌شیرین‌کن ۷۰ هزار مترمکعب در رآکتورهای در حال ساخت در بوشهر افزود: برای تحقق این مهم که مورد مطالبه مردم و توجه ویژه سازمان انرژی اتمی ایران است به این جمع‌بندی رسیدم که بدون پیگیری اداری این پروژه انجام شود.

کد خبر 5522550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha