۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۸

در ۳ ماهه گذشته؛

بیش از ۳ هزار کیلومتر از راه‌های مواصلاتی اردبیل تسطیح شد

بیش از ۳ هزار کیلومتر از راه‌های مواصلاتی اردبیل تسطیح شد

انگوت- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: ۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان در ۳ ماهه گذشته تسطیح و رگلاژ شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیدین هاشمی عصر دوشنبه در بازدید از عملیات لکه گیری محور انگوت اظهار کرد: تسطیح و رگلاژ ۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان در سه ماهه گذشته در جهت هموارسازی راه‌های روستایی و تسهیل در رفت و آمد آنها انجام شده است.

وی با بیان اینکه راهداران ساعی استان در دماغه‌ها و نقاط پربرخورد بیش از ۳ هزار عدد استوانه ایمنی و دپوی خاکی ایجاد کرده اند، گفت: با هدف ارتقای ایمنی راه‌ها و جلوگیری از پرت شدن وسایط نقلیه به رودخانه بیش از هزار متر حفاظ در پرتگاه‌ها، آبروها و رفوژ میانی نصب شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: راهداران تاکنون هزار و ۵۰۰ عدد بازتاب ایمنی و هزار متر مربع نیز تابلوهای اطلاعاتی در محورهای مواصلاتی استان تهیه و نصب کرده اند.

نصب بیش از ۲۰۰۰ هزار تابلوهای الزامی در راه‌ها

هاشمی ادامه داد: در جهت الزام رانندگان به رعایت قوانین مربوط به راهور تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ عدد تابلوهای الزامی راه‌ها تهیه و نصب شده و همچنین بیش از صد هزار متر از شیب شیروانی راه‌ها توسط راهداران اصلاح شده است.

وی تصریح کرد: راهداران پرتلاش استان در همه محورها مشغول عملیات خط کشی، ایمن سازی لکه گیری و آسفالت ریزی هستند که تاکنون بیش از ۵۰۰ عدد سرعت‌کاه مجازی، آسفالتی و پلاستیکی در محورهای استان نصب و ایجاد کرده اند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۶۶۰ کیلومتر از افتادگی شانه راه اردبیل در سه ماهه گذشته اصلاح و رفع شده است و همچنین ۱۲۷ عدد از رمپ های ورودی و خروجی در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان ایمن سازی شده است.

هاشمی تعمیر بیش از هزار و ۶۰۰ شاخه گاردریل، شستشوی بیش از ۵۴ هزار عدد از علائم، مونتاژ و اصلاح بیش از ۳ هزار عدد از تابلوهای انتظامی، تعمیر و نصب ۷ عدد چراغ‌های چشمک زن و پلیسی، رنگ آمیزی هزار و ۷۰۰ عدد از تابلو و علائم و همچنین انسداد ۱۷۰ عدد از راه‌های دسترسی غیر مجاز را از دیگر اقدامات مهم راهداران در فصل بهار برشمرد.

کد خبر 5525089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha