۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۲۵

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

طرح تعمیق یادگیری و جبران افت تحصیلی در اردبیل اجرایی می شود

طرح تعمیق یادگیری و جبران افت تحصیلی در اردبیل اجرایی می شود

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: طرح تعمیق یادگیری و جبران افت تحصیلی با هدف ارتقای سطح یادگیری دانش‌آموزان در مدارس اردبیل اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام الله صفری عصر شنبه در جلسه با مشاورین مدارس استان اردبیل اظهار کرد: طرح تعمیق یادگیری و جبران افت تحصیلی با هدف ارتقای سطح یادگیری دانش‌آموزانی که دارای شاخص‌های لازم برای توجه در کارنامه خرداد ماه را دارند، به صورت هماهنگ استانی از ۱۸ تیرماه در چهار ماده درسی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه عدالت را در رفتار و گفتار خود به کار بندیم، به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: تواضع و فروتنی در امور و نیز عمل به گفته خود را در رأس همه امور خود قرار دهید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اجرای هر چه بهتر طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی، افزود: تحقیقات نشان داده است هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نیست و هیچ عنصری نمی‌تواند جایگزین مدرسه و معلم باشد.

صفری با بیان اینکه در طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی، دانش آموزان روستایی، عشایری و مرزی نیز تحت پوشش قرار گیرند، تصریح کرد: در این طرح تلاش کنید تا از معلمان مجرب و مدارسی که امکانات خوبی دارند استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به حضور ۸۰ هزار نفر دانش آموز در کلاس‌های اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های اوغات فراغت با ۴۹ رشته و متفاوت از سال‌های قبل شروع خواهد شد و مصلی اردبیل به عنوان محلی برای آغاز این فعالیت‌ها خواهد بود و سعی خواهیم کرد در برگزاری کلاس‌های تابستانی از ظرفیت دیگر دستگاه‌ها بهره مند شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه به بازدید و نظارت صد درصدی از مدارس نیز تاکید کرد و افزود: برای این منظور باید از تمامی ظرفیت آموزش و پرورش حتی مدیران مجرب و راهبران آموزشی نیز بهره برد.

کد خبر 5528896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha