با حضور ارتش آمریکا در مغرب برگزار شد؛

مشارکت رژیم صهیونیستی برای نخستین بار در مانور شیر آفریقایی ۲۰۲۲

مشارکت رژیم صهیونیستی برای نخستین بار در مانور شیر آفریقایی ۲۰۲۲

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی از مشارکت ارتش این رژیم در مانور شیر آفریقایی ۲۰۲۲ در مغرب، برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، آویخای ادرعی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه گذشته گفت که ارتش و وزارت جنگ رژیم صهیونیستی برای نخستین بار در مانور بین المللی شیر آفریقایی ۲۰۲۲ که با حضور ارتش آمریکا در مغرب برگزار می‌شود، مشارکت کردند.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار است که رژیم صهیونیستی در این مانورها مشارکت می‌کند، افزود: مانورهای شیر آفریقایی با مشارکت ارتش آمریکا هر ساله در مغرب برگزار می‌شود، که در سال جاری اسرائیل نیز در آن مشارکت داشت.

آویخای ادرعی در ادامه گفت که رئیس بخش خاورمیانه و شمال آفریقا وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به عنوان وابسته نظامی در مغرب نیز فعالیت می‌کند، در این مانور حضور داشت. همچنین چند افسر ارتش رژیم صهیونیستی در این مانور که بزرگترین مانور نظامی در سطح قاره آفریقا محسوب می‌شود، مشارکت داشتند.

وی مشارکت رژیم صهیونیستی در رزمایش شیر آفریقایی ۲۰۲۲ را گامی اضافی در تقویت روابط امنیتی بین تل آویو و رباط دانست.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی افزود: روابط امنیتی و دفاعی بین ما بخشی از یک مجموعه گسترده و در حال پیشرفت از روابط در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و نظامی است.

گفتنی است در جریان برگزاری مانور شیر آفریقایی ۲۰۲۲ تعداد ۷۵۰۰ نیروی نظامی از کشورهای مغرب، ایالات متحده آمریکا، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، هلند، چاد، برزیل و تونس به همراه ناتو مشارکت داشتند. در جریان این مانور که در نزدیکی مرزهای مشترک مغرب با الجزایر برگزار شد، سناریوهای مختلف نظامی تمرین شد.

کد خبر 5529303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha