۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۸:۲۳

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

بلینکن با لاوروف دیداری نخواهد داشت

بلینکن با لاوروف دیداری نخواهد داشت

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره دیدار وزیر خارجه این کشور با همتای روس خود در اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو گروه ۲۰ شدیدا ابراز تردید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دیدار «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود در اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو گروه ۲۰ (G۲۰) بسیار غیرمحتمل است.

پرایس در کنفرانس مطبوعاتی خود در این باره گفت که انتظار می رود اعضای گروه ۲۰ درباره محکومیت عملیات نظامی روسیه در اوکراین گفتگو کنند. وی افزود: من در جایگاهی نیستم که درباره آنچه قرار است اتفاق بیفتد نظری بدهم، اما مطمئنا انتظار هر گونه دیداری بین بلینکن و لاوروف را در این اجلاس ندارم.

این در حالی است که پیشتر یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه درباره برگزاری نشست گروه ۲۰ در اندونزی اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، این هفته در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ در بالی اندونزی با «وانگ یی» همتای چینی خود دیدار خواهد کرد.

همچنین «رامین طلوعی»، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اقتصادی و بازرگانی به خبرنگاران اعلام کرد: آنتونی بلینکن، امنیت انرژی را در نشست اصلی وزرای گروه ۲۰ در روز جمعه و در دیدارهای دوجانبه مطرح خواهد کرد.

کد خبر 5531846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha