تحلیلگر لبنانی:

آمریکا برای توجیه ماندگاری در منطقه، بحران سازی می کند

آمریکا برای توجیه ماندگاری در منطقه، بحران سازی می کند

نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی معتقد است که آمریکا با هدف توجیه ماندگاری خود در منطقه، عامل اصلی بحران سازی در بخش های سیاسی و اقتصادی کشورهای منطقه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «هادی قبیسی» نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی، آمریکا را به ایجاد بحران‌های سیاسی و اقتصادی در لبنان، سوریه و عراق متهم کرد تا توجیهی برای بقای طولانی مدت نیروهای خود در منطقه پیدا کند.

قبیسی در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه افزود: آمریکا از ابزارهای سیاسی، اطلاعاتی و رسانه‌ای برای اعمال فشار سیاسی و اقتصادی با هدف حفظ نیروهای خود برای مدت طولانی در منطقه استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: آمریکا در تلاش است تا در کشورهایی که با حضور نظامی آن در خاک خود مخالف هستند، بحران‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایجاد کند.

این تحلیلگر لبنانی در پایان تأکید کرد: آمریکا بر میادین نفتی منطقه به ویژه در شرق سوریه سیطره یافته و این مسئله باعث شده است تا علاوه بر بحران سازی در عرصه‌های مختلف، تسلط نظامی خود را گسترش داده و تقویت کند.

این اظهارات قبیسی در حالی است که «ابراهیم حیدر» روزنامه‌نگار لبنانی اخیراً ، آمریکا را متهم کرد که لبنان را از نظر اقتصادی محاصره کرده است تا این کشور را تسلیم کند.

کد خبر 5536713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha