۲۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۱۷

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی خبرداد؛

شناسایی ۱۰۹ خانه‌ لوکس به ارزش بالای ۱۵ میلیارد تومان در تبریز

شناسایی ۱۰۹ خانه‌ لوکس به ارزش بالای ۱۵ میلیارد تومان در تبریز

تبریز- مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی از شناسایی ۱۰۹ خانه‌ لوکس به ارزش بالای ۱۵ میلیارد تومان در تبریز خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی اورج زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در تبریز از ارسال لیست اولیه خانه‌های لوکس تبریز به امور مالیاتی خبر داد و گفت: در این خصوص توسط شهرداری تبریز ۱۰۹ خانه لوکس که بالای ۱۵ میلیارد تومان ارزش دارند شناسایی و معرفی شده است و قرار است مالیات از این خانه‌ها دو در هزار دریافت شود.

وی سپس از ۲۳۴۷۹ خانه خالی مشمول مالیات در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: نسبت به محل این خانه‌های خالی مالیات مشخص می‌شود ولی هنوز شاخص‌های اخذ مالیات به طور کامل مشخص نشده است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی افزود: مالیات بر خانه‌های لوکس همانند مالیات بر خودرو که تنها به خودروهای خاصی تعلق گرفته، شامل تمام خانه‌ها و املاک نشده و صرفاً برخی از مالکان خانه‌ها و املاک است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در این استان ۷,۷۰۰ میلیارد تومان وصول مالیاتی داشتیم، ادامه داد: ۶.۷ درصد این میزان مربوط به مالیات اشخاص حقیقی است.

مدیر کل اداره امور مالیاتی آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه در حدود یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های آذربایجان شرقی توسط اداره کل امور مالیاتی استان پرداخت شده است، ادامه داد: از این میزان ۴۵۵ میلیارد تومان مختص شهرداری تبریز بود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد درآمد استان از محل مالیات است، اظهار داشت: پنج درصد باقی مانده مربوط به گمرکات، بیمه، ثبت احوال و غیره است.

اورج زاده ادامه داد: براساس بودجه ۱۴۰۱ درآمدهای مالیاتی امسال از افزایش ۶۰ درصدی برخوردار است، بر این اساس باید در آذربایجان‌شرقی ۱۱ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شود.

کد خبر 5537776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha