در تماس تلفنی؛

اردوغان و پادشاه سعودی رایزنی کردند

اردوغان و پادشاه سعودی رایزنی کردند

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی از گفتگوی تلفنی پادشاه این کشور با رئیس جمهور ترکیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) از گفتگوی تلفنی سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه خبر داد.

بر اساس این گزارش، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی اعلام کرد که سلمان عبدالعزیز پادشاه این کشور تماس تلفنی را از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دریافت کرد و دو طرف عید قربان را به یکدیگر تبریک گفتند.

روابط دوجانبه و موضوعات منطقه ای از محورهای مورد بحث در گفتگوی تلفی اردوغان و ملک سلمان اعلام شده است.

این در حالی است که خبرگزاری رسمی عربستان پیش از این هم بتازگی از گفتگوی تلفنی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور ترکیه و ولیعهد عربستان سعودی در این گفتگوی تلفنی عید قربان را به یکدیگر تبریک گفتند.

اردوغان و بن سلمان همچنین پیرامون روابط دوجانبه بین ریاض-آنکارا و راهکارهای تقویت آن رایزنی کردند.

لازم به ذکر است که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اردیبهشت ماه گذشته در رأس هیئتی عالی‌رتبه به مدت دو روز به عربستان سفر کرد و در جریان آن با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی دیدار کرد. این سفر درحالی انجام شد که از سال ۲۰۱۷ میلادی اردوغان به عربستان سفر نکرده بود و از سویی قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار عربستانی موجب شده بود تا روابط این دو کشور دچار تنش شود.

سفر اردوغان سبب آب شدن یخ روابط میان دو طرف شد و پس از این سفر بود که اعلام شد هواپیمایی عربستان پروازهای خود به استانبول را که از مارس ۲۰۲۰ متوقف کرده بود از سر می‌گیرد و دو پرواز از جده و ریاض به استانبول و از روز یازده ماه مه نیز پروازهای خود از مدینه منوره به استانبول را برقرار می‌کند.

کد خبر 5538005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha