۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۰۴

فرماندار بناب:

نظارت بر فعالیت‌ آموزشگاه‌ها باید با جدیت ادامه یابد

 نظارت بر فعالیت‌ آموزشگاه‌ها باید با جدیت ادامه یابد

بناب- فرماندار بناب گفت: نظارت بر فعالیت‌های آموزشگاه‌ها باید با جدیت و مستمر ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا لعلی ظهر امروز در جلسه هماهنگی نحوه فعالیت آموزشگاه‌های آزاد و مشاوره شهرستان بناب برگزاری آزمون برای متقاضیان مجوز آموزشگاه‌های علمی و مشاوره‌ای ضروری است که باید در کنار بررسی صلاحیت علمی یا برگزاری آزمون‌های اصولی در خصوص صلاحیت اخلاقی آنها نیز اقدام شود.

لعلی با تأکید بر ضرورت فعالیت ضابطه مند و در چارچوب قانون اظهار کرد: آموزشگاه‌ها و مراکز مشاوره باید بر حسب مجوزی که به آنها اعطا شده است، فعالیت نمایند و هرگونه فعالیت خارج از این چارچوب تخلف محسوب شده و با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم از سر اعتماد خانواده و فرزندان خود را در این مراکز ثبت نام می‌کنند؛ افزود: هرگونه رفتار نامناسب و ناشایست که منجر به آسیب زدن به اعتماد خانواده‌ها شود، دامن کل اجتماع را خواهد گرفت.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب سپس دریافت مبالغ و هزینه‌های کلان در برخی آموزشگاه‌های علمی، برگزاری کلاس‌های مختلط و استفاده از عناوین و مدارک جعلی و نصب آن در معابر عمومی را از جمله تخلفاتی دانست و ضمن هشدار به این مراکز، کارگروه بررسی مسائل آموزشگاه‌ها را مکلف کرد با متخلفان در این خصوص برخورد کرده و نسبت به پلمب محل کار اقدام نمایند.

لعلی همچنین خواستار بررسی دقیق صلاحیت اخلاقی و علمی متقاضیان ایجاد آموزشگاه‌های علمی و مشاوره از سوی متولیان امر شد و تصریح کرد: نباید به بهانه ایجاد اشتغال بدون بررسی صلاحیت علمی و اخلاقی متقاضی نسبت به صدور مجوز اقدام شود.

وی در ادامه از نظارت ضعیف نسبت به نحوه فعالیت آموزشگاه‌ها و مراکز مشاوره توسط مسئولین ذیربط انتقاد کرد و خواستار نظارت مستمر به نحوه فعالیت این مجموعه شد.

کد خبر 5539509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha