۱ مرداد ۱۴۰۱، ۸:۴۳

مهر در گزارشی بررسی کرد؛

تاکید دوباره بر بازنشستگی رئیس چوگان/ چرا ورود جدی نمی‌شود؟

تاکید دوباره بر بازنشستگی رئیس چوگان/ چرا ورود جدی نمی‌شود؟

راهی که رئیس بازنشسته فدراسیون چوگان برای گرفتن مجوز ادامه فعالیت خود در پیش گرفت بازهم به درِ بسته خورده است با این حال وی همچنان به ریاست غیرقانونی خود ادامه می‌دهد!

به گزارش خبرنگار مهر، ماجرای فدراسیون چوگان و ریاست غیرقانونی ابراهیم نوزایی که از زمان برگزاری انتخابات خردادماه سال ۹۸، این فدراسیون و خودِ وی را دچار حاشیه و چالش کرده نه تنها تمام نشده بلکه به جاهای باریک تری هم کشیده شده است اگرچه روی شرایط فعلی و انجام جابه جایی قانونی تاثیری نگذاشته است.

مخالفت با درخواست نوزایی؛ شما بازنشسته هستید

یکی از دو مشکل عمده ای ریاست سالم و بدون حرف و حدیث ابراهیم نوزایی در فدراسیون چوگان را خدشه دار کرده مربوط به بازنشستگی وی می شود و اینکه با وجود بازنشسته بودن نتوانسته مدرک قانونی لازم برای ریاست را دریافت کند.

ابراهیم نوزایی به عنوان جانباز ۵۰ درصد وارد انتخابات فدراسیون چوگان شد، این مسئله مشکل بازنشستگی او را برای ریاست حل و فصل کرد. البته که جانبازانِ بازنشسته برای ادامه فعالیت ملزم به دریافت «شناسه» از سازمان امور استخدامی کشور هستند که این مهم برای حضور در انتخابات خردادماه سال ۹۸ توسط وی انجام نشده بود.

در همین راستا نوزایی تاکنون دوبار متقاضی اخذ شناسه شده است. آخرین درخواست وی در این زمینه اردیبهشت ماه سال جاری خطاب به مطلبی معاون وقت توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش مطرح کرد. نوزایی در این مکاتبه با اشاره به بخشنامه سال ۹۷ سازمان امور اداری و استخدامی در خصوص به کارگیری انتصاب بازنشستگان، موضوع اخذ شناسه را مطرح کرد.

به خاطر جابه جایی در معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش، این درخواست از طرف برنا فیروزی سرپرست این معاونت پاسخ داده شده است. وی در مکاتبه با نوزایی (خردادماه ۱۴۰۱) با تاکید بر اینکه به استناد قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مجلس شورای اسلامی، به کارگیری جانبازان بازنشسته بالای ۵۰ درصد امکان پذیر است، یاد آور شده که سازمان امور استخدامی کشور با تحقق موضوع موافقت «ننموده است».

این مخالفت به این دلیل اعلام شده که سازمان امور اداری و استخدامی کشور پیش از این هم با درخواست نوزایی برای اخذ شناسه مخالفت کرده بود. نوزایی اولین بار دی ماه سال ۹۹ سال گذشته در مکاتبه با ژاله فرامرزیان معاون وقت توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش خواستار این شد که بر اساس بخشنامه سازمان اداری استخدامی کشور در خصوص به کارگیری و انتصاب بازنشستگان، پیگیری‌های لازم برای صدور «شناسه» وی انجام شود.

فرامرزیان اما شهریورماه سال گذشته در مکاتبه با مهدی علی نژاد معاون وقت ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش عدم موافقت سازمان اداری استخدامی کشور در این زمینه را مطرح کرد.

تاکید دیوان محاسبات بر بازنشستگی نوزایی

علاوه بر سازمان اداری استخدامی کشور که با صدور شناسه برای ابراهیم نوزایی مخالفت کرده، دیوان محاسبات کشور هم بازنشسته بودن وی را تایید کرده است. این دیوان در مکاتبه ای که اردیبهشت ماه سال جاری با وزارت ورزش داشته خطاب به مطلبی معاون وقت توسعه مدیریت و منابع، محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای و شکوه فر معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان های وزارت ورزش ۱۱ نفر را به عنوان افراد بازنشسته در فدراسیون ها معرفی کرده که یکی از آنها ابراهیم نوزایی است.

در این مکاتبه تاکید شده که به کارگیری بازنشسته ها صرفا با رعایت قوانین و مقررات و اخذ مجوزات قانونی از مراجع مربوطه (سازمان اداری استخدامی و شناسه به کارگیری) امکان پذیر است و هرگونه اقدام خارج از موارد یاد شده فاقد وجاهت قانونی در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی تلقی می شود.

چرا نهاد و مسئولی به قانون شکنی در چوگان ورود نمی کند؟

به گزارش خبرنگار مهر، سه سال از ریاست ابراهیم نوزایی در فدراسیون چوگان می‌گذرد در حالی که ورود وی به انتخابات از اصل منع قانونی داشته است به خصوص که وی علاوه بر موضوع بازنشستگی با مشکل مدرک تحصیلی هم مواجه بود و در همین راستا بود که اواخر اسفندماه سال گذشته تازه مدرک لیسانس خود را دریافت کرد. به نظر می رسد این اقدام به دنبال ورود سازمان بازرسی کل کشور انجام شد چراکه این سازمان با تاکید بر رعایت نشدن یکی از بندهای قانونی برای تعیین ریاست چوگان (مدرک تحصیلی) خواستار رسیدگی فوری به آن شده بود.

با این حال و با وجودیکه هنوز موضوع بازنشستگی وی حل و فصل نشده، او کماکان به حضور غیرقانونی خود در فدراسیون چوگان ادامه می دهد و همین مسئله جای سوال دارد که چرا با وجود ورود دیوان محاسبات و تاکید مسئولانش بر بازنشسته بودن نوزایی و همچنین مخالفت سازمان اداری و استخدامی برای صدور شناسه، وی کماکان میز و صندلی ریاست را در اختیار دارد و نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی ورودی به پرونده نداشته اند؟!

کد خبر 5542489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha