۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۴۳

از سوی «رابرت مالی» اعلام شد؛

واکنش غضبناک آمریکا به گسترش روابط ایران- روسیه

واکنش غضبناک آمریکا به گسترش روابط ایران- روسیه

نماینده آمریکا در امور ایران امروز با نقض منشور ملل متحد در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل ادعا کرد که تهران، یا مسکو را انتخاب کند یا روابط اقتصادی عادی تر با اروپا را!

به گزارش خبرگزاری مهر، «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران امروز چهارشنبه با نقض منشور ملل متحد در خصوص لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل در پیامی توئیتری نوشت: فکر می کنم اینکه ایران در وضعیتی است که می خواهد بر خلاف موضع قبلی خود مبنی بر بی طرفی در درگیری میان اوکراین و روسیه به مسکو پهپاد بفروشد.

نماینده آمریکا در امور ایران در این خصوص ادامه داد: ایران اکنون یک انتخاب دارد. می تواند به دنبال وابستگی نسبی به روسیه باشد و از فرصت اقتصادی اندکی بهره مند شود یا اینکه می تواند بازگشت به توافق را انتخاب کرده و روابط اقتصادی عادی تری با همسایگانش، اروپا و سایر نقاط دنیا داشته باشد.

واکنش غضبناک آمریکا به گسترش روابط ایران- روسیه

این در حالیست که با گذشت چند ماه از ادامه دور جدیدی از مذاکرات برچیدن تحریم های ضدایرانی، آمریکا کماکان در نتیجه بخش بودن آن کارشکنی می کند.

مذاکرات دوحه در ۷ و ۸ تیر ماه سال جاری برگزار شد. ایران و آمریکا در این مذاکرات به صورت غیرمستقیم و با وساطت «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفتگو کردند.

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از این نشست، به تشریح نتایج مذاکرات دو روزه دوحه پیرامون برچیدن تحریم های ضد ایرانی پرداخت.

«انریکه مورا» در پیامی توئیتری نوشت: دو روز مذاکرات فشرده و غیرمستقیم در دوحه پیرامون برجام. متأسفانه هنوز پیشرفتی که تیم اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده به آن امیدوار بود، محقق نشد. ما با فوریت بیشتری به همکاری برای اینکه توافق کلیدی جهت منع اشاعه و ثبات منطقه را به مسیر بازگردانیم ادامه خواهیم داد.

گفتنی است که مذاکرات رفع تحریم ها پس از ۳ ماه وقفه با حضور نمایندگان ایران و آمریکا با ملاقات دوجانبه علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و «انریکه مورا» هماهنگ کننده مذاکرات، در دوحه قطر آغاز شد.

کد خبر 5543304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • یک شهروند IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      289 0
      آمریکا بای بای برجام بدرد ننت می خوره
    • اگاه IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      2 0
      امریکا چهل سال تمام تلاشش را کرده درهای دنیا را به روی ایران ببندد حالا که روسیه سعی داره روابط با ایران را به بالاترین حد برسونه امریکا دستور میده ایران باید از این کار اجتناب کنه!!! من اگر کارهیی بودم حتی پیمان نظامی با روسیه میبستم و نیرو می‌فرستادم
    • طالب AE ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      2 0
      مثل اینکه یادش رفته ایران خیلی وقته با اروپا و جهان رابطه ای نداره. چقدر بهشون فشار اومده امریکاییها خخخخخ😂😂😂😂😂😂😂🤣🤣
    • GB ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      2 0
      خود مالی فکر میکنه بهترین کار چیه، بعد از این همه سختی، با آمریکا و فلاکت یا یک تصمیم گیری به ۵وان کشوری مستقل و مستحکم، آقای مالی اشتباه گرفتی ایران مستعمره کسی نیست هر کار بخواهیم میکنیم، شما هم درست بشو شاید تجدید نظر کنیم.
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      2 0
      فقط خيال را به ايران پيشنهاد مي دهند غربي ها پيش خودشان چه خيال مي كنند .
    • رضا IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      2 0
      مگه اون موقع که به توافق رسیده بودیم و همه چیز مثلا اجرا میشد ، روابط اقتصادی عادی با اروپا و سایر نقاط دنیا داشتیم ؟!!!