نماینده حزب الله در پارلمان لبنان:

ذره ای از خاک، آب و نفتمان کوتاه نمی آییم

ذره ای از خاک، آب و نفتمان کوتاه نمی آییم

نماینده حزب الله در پارلمان لبنان با تاکید بر اینکه ذره ای از خاک، آب و نفتمان کوتاه نمی آییم، افزود: معادله ای که سید حسن نصرالله در مورد دفاع از حقوق لبنان ترسیم کرد، همچنان پابرجاست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، «حسن عزالدین» نماینده فراکسیون وفاداری برای مقاومت در پارلمان لبنان تاکید کرد: معادله‌ای که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله در مورد دفاع از حقوق لبنان در نفت و گاز ترسیم کرده، همچنان پابرجاست و دارای قدرت تأثیرگذاری زیادی در محافل امنیتی، نظامی و اطلاعاتی دشمن است.

وی افزود: هیچکس نمی‌تواند چیزی به این معادله اضافه کند، چرا که ما بر پایبندی کامل خود به حقوق و ثروتمان تاکید می‌کنیم و تحت هیچ شرایطی ذره‌ای از خاک، آب، نفت و سایر منافع خود کوتاه نمی آییم.

این نماینده حزب الله در پارلمان از عدم تشکیل دولت و عدم تفاهم در این زمینه ابراز تأسف کرد و گفت: ما همچنان با تمام توان تلاش می‌کنیم دولت در اسرع وقت ممکن تشکیل شود.

پیش از این هم محمد رعد رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان اعلام کرد: بحران کنونی در لبنان یک هدف را دنبال می‌کند و آن هدف، خلع سلاح مقاومت و دست برداشتن از گزینه مقاومت است.

وی افزود: هدف از فقر، گرسنگی، محاصره، ممانعت از ورود دارو، محروم کردن کشور از نفت و گاز و مواد غذایی این است که مردم از گزینه مقاومت دست بردارند و دستان خود را به نشانه تسلیم در برابر آمریکا بالا ببرند؛ اما تا زمانی که مردم تسلیم نشوند دستاورد صاحبان این طرح فقط ناامیدی است و پیروزی از آن مقاومت خواهد بود.

محمد رعد تصریح کرد: مسأله ترسیم مرزی و استخراج نفت و گاز بخشی از حلقه توطئه علیه کشور ماست، موضع در خصوص مسأله ترسیم مرزی توسط «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله تشریح شد و نیازی به توضیح نیست بنابراین اکنون جهان باید راه‌حل مناسبی پیدا کند تا به آنچه دبیرکل حزب‌الله تعیین کرده، پاسخ دهد.

وی افزود: ما وزن سیاسی و قدرت تأثیرمان در داخل را می‌دانیم اما اهل سلطه‌گری و ظلم نیستیم، ما شرکای این وطن هستیم. شرکای خود را به عدم تکیه کردن بر خارج توصیه می‌کنیم.

محمد رعد گفت: تعامل با دشمن خیانت ملی و جنایت است و باید از تجربه‌های پیشین درس گرفت.

کد خبر 5545270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha