۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۰۵

رئیس بنیاد مسکن خبر داد؛

اختصاص وام ارزان قیمت برای خانه‌های آسیب دیده ازآبگرفتگی بندرامام

اختصاص وام ارزان قیمت برای خانه‌های آسیب دیده ازآبگرفتگی بندرامام

اهواز - رئیس بنیاد مسکن از تصویب پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ۱۵۰ میلیون تومانی برای واحدهای مسکونی آسیب دیده از آبگرفتگی در بندرامام خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر نیکزاد ظهر امروز در بازدید از مناطقی که در سیل بندر امام آسیب دیده بودند با تأکید بر لزوم حضور در بندرامام برای بررسی مسائل و مشکلات و انعکاس آن به مسئولان اظهار کرد: مسئولان باید مسائل و مشکلات مردم را مشکلات خود بدانند؛ وظیفه داشتم تا با حضور در این شهرستان معضلات را به رئیس جمهور، هیئت وزیران و دیگر مسئولان منعکس کنم.

وی افزود: در جلسه هیئت وزیران به ریاست شخص رئیس جمهور برای هر واحد مسکونی ۱۵۰ میلیون تومان دیگر وام ارزان قیمت با کارمزد پنج درصد مصوب شد؛ وظیفه دارم از طرف همه مردم قدرشناس اینجا از ریاست جمهوری و هیئت وزیران تقدیر کنم چون با این وضعیت اقتصادی دولت و خصوصاً اینکه پرداختن یارانه بار سنگینی را برای دولت از بُعد مالی ایجاد کرده است، این تصمیم را گرفتند.

نیکزاد تصریح کرد: رئیس جمهور چون مسائل و مشکلات این منطقه را می‌داند و ارادت خاصی نسبت به خوزستان و چنین مناطقی دارد، برای پنج هزار واحد، ۱۵۰ میلیون تومان وام ارزان قیمت تخصیص داد؛ به محض تصویب این مصوبه چند روز بعد هم به بنیاد مسکن، سازمان برنامه‌ریزی و بانک مرکزی ابلاغ شد.

رئیس بنیاد مسکن عنوان کرد: هم اکنون بانک مرکزی در حال ابلاغ به بانک‌های عامل در بندرامام است؛ پرونده همه افراد در ستاد بازسازی موجود هست و از روز اول بدون پرونده نمی‌شد کار بازسازی را انجام دهیم.

نیکزاد با اشاره به اینکه در بنیاد مسکن اسلامی چه از استان و چه در سازمان کشور روی همه باز است، بیان کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی این تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومان طی روند ساخت به شهروندان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قطعاً با کمک مردم این واحدها به اتمام می‌رسند، ادامه داد: پیگیری‌های لازم برای استقرار زیرساخت‌های لازم مثل آب، گاز و برق نیز از طریق وزیر کشور انجام شده تا مردم فقط برای کنتور پرداخت هزینه داشته باشند و هزینه‌های مربوط به شبکه از طریق دستگاهای متولی پرداخت شود؛ وزیر هم قول متذکر شدن به مدیران استانی را داد.

نیکزاد با اشاره به انجام عمده اقدامات لازم برای تأمین اعتبارات استانی یادآور شد: این را یقین می‌دانم که به صورت مستمر هفته‌ای چند سفر استانی داشته باشم؛ اینجا در بندرامام کار تا جایی پیش رفته که اگر کمی کوتاه بیاییم واحدها نیمه کاره رها شده و مردم اسیر می‌شوند.

رئیس بنیاد مسکن با اشاره اینکه واحدها باید با مشارکت مردم تکمیل شود و تنها گره کار اختصاص وام بود که از سوی رئیس جمهور مصوب شد، تشریح کرد: اینکه مردم اینجا مسائل و مشکلات خود را بیان و سر من به حق داد هم بکشند، حق با آنهاست؛ به همکاران نیز همواره اعلام کردم چون مردم تحت فشار هستند، حق دارند.

نیکزاد گفت: با چند کارخانه رایزنی شده تا با نرخ تمام شده ارزان‌تر اقلام لازم برای بازسازی واحدهای مسکونی را به فروش برسانند چون این کار باید به سرانجام برسد.

کد خبر 5550377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha