۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۰۲

رئیس شورای اسلامی شهر اراک بیان کرد؛

تصویب ۲۷۰ مصوبه طی سال گذشته در شورای شهر اراک

تصویب ۲۷۰ مصوبه طی سال گذشته در شورای شهر اراک

اراک - رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: در یک سال گذشته ۲۷۰ مصوبه کمیسیون‌ها در ۵۱ صحن علنی شورا با حداکثر آرا به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، سید وحید میرنظامی ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه به منظور تشریح عملکرد شورا اظهار کرد: در یک سال گذشته ۲۷۰ مصوبه کمیسیون‌ها در ۵۱ صحن علنی شورا با حداکثر آرا به تصویب رسید.

رئیس شورای اسلامی اراک در خصوص ایجاد دودستگی بین اعضای شورا با توجه به انتخاب هیئت‌ریسه جدید بیان کرد: همه اعضای شورا نیروهای انقلابی و فعال هستند و باید از ظرفیت همه اعضا استفاده شود و هر جا نیاز به کمک سایر اعضا باشد قطعاً انجام وظیفه شده و به تکلیف عمل می‌شود.

میرنظامی ادامه داد: بی‌شک دو دستگی به معنای فکری و اعتقادی در شورا وجود ندارد و تمامی مصوبات با حداکثر رأی به تصویب رسیده است.

وی در پایان تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای خدمت‌رسانی به مردم به کار خواهیم گرفت زیرا در پایان دوره چهارساله همه ما ۱۱ نفر باید پاسخگوی شهروندان باشیم.

تصویب ۲۷۰ مصوبه طی سال گذشته در شورای شهر اراک

توسعه عدالت با بودجه محله محوری محقق می‌شود

پیمان عین القضاتی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک در این جلسه اظهار کرد: رویکرد کمیسیون این بود که جامعه محور بودن شهرداری را تبیین کند و باید به مباحث فرهنگی و اجتماعی شهر توجه می‌شد.

وی افزود: برای توسعه عدالت باید بودجه محله محوری مدنظر قرار گیرد، متأسفانه در محلات کم برخوردار با فقر امکانات فرهنگی و اجتماعی روبرو بودیم که بر این اساس با نگاه محله محور و مسجد بنیان، تلاش شد که نیازمندی‌های محله از طریق کارگروه محلات ساماندهی شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک عنوان کرد: ۱۹ مسجد شناسایی شده است و برای رهایی از ساختارهای کاغذی، اپلیکیشن محله من نیز فعال شده و ۳۶۰ خدمت را در محلات رصد می‌کند.

از ظرفیت سفر رئیس جمهور به استان مرکزی استفاده نشد

محمد عسگری، خزانه دار شورای شهر اراک در این جلسه با بیان اینکه اراک در طرح جامع و تفضیلی مشکل دارد، اظهار کرد: بازار اراک، آرامستان، شهرک خودرو، دره گردو، وضعیت اراضی ولی آباد و صالح آباد درگیر مشکل است و کار خاصی برای رفع تک هسته‌ای بودن اراک صورت نگرفته و از ظرفیت دانشگاه، حوزه و سمن‌ها استفاده نشد.

تصویب ۲۷۰ مصوبه طی سال گذشته در شورای شهر اراک

وی افزود: متأسفانه از ظرفیت سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان و اراک استفاده نشد و موفق نشدیم که مطالبات را به رئیس دولت برسانیم.

خزانه دار شورای شهر اراک در خصوص ساماندهی متکدیان بیان کرد: ۱۲ دستگاه در مدیریت تکدی‌گری نقش دارند ولی تنها شهرداری و نیروی انتظامی همواره پای کار بوده و تا زمانی که همه دستگاه‌ها پای کار نباشند کار پیش نمی‌روند.

اصلاح اشکالات و اعتراضات وارده به دفترچه عوارض

رضا قریشی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در این جلسه عنوان کرد: قانون مداری و عدالت محوری و رفع تبعیض رویکرد اصلی کمیسیون برنامه و بودجه بوده است و تلاش شد که تمامی مصوبات در چارچوب قانون شکل گیرد.

وی با بیان اینکه در تصویب دفترچه عوارض به دنبال تحقق عدالت، رفع تبعیض و نگاه به مناطق محروم بودیم، گفت: بودجه ۱۴۰۰ اشکالات بسیاری داشت و سعی شد این موارد در بودجه ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار گیرد و همچنین اعتراضات و اشکالات وارده به دفترچه عوارض نیز مورد اصلاح قرار گرفت.

کد خبر 5555268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha