۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۵۷

استاندار سیستان و بلوچستان:

کارگروه اجرایی آبخیزداری سیستان و بلوچستان تشکیل شد

کارگروه اجرایی آبخیزداری سیستان و بلوچستان تشکیل شد

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کار گروه اجرایی آبخیزداری استان تشکیل شد، گفت: در استان پهناور سیستان و بلوچستان آبخیزداری یکی از مقولات مهم توسعه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در نشست شورای راهبردی آبخیزداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با ضرورت اهمیت آبخیزداری در انجام اقدامات جامع مدیریت سیلاب این امر در استان مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: آبخیزداری به عنوان یکی از راهبردهای مهم تأمین آب در دستور کار استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: کارگروه اجرایی آبخیزداری استان نیاز به حمایت جدی مدیران دارد، لذا همه باید پای کار بیایند.

وی بیان کرد: تمام پروژه‌های سیستان و بلوچستان در سخت‌ترین شرایط کشور در حال اجراست و خوشبختانه کارهای بسیار بزرگی در استان انجام شده است.

مدرس خیابانی تصریح کرد: کارگروه اجرایی آبخیرداری سیستان و بلوچستان در راستای اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تاکید رئیس جمهوری و ابلاغیه وزیر کشور و اهمیت آبخیزداری به عنوان یکی از راهکارهای تأمین آب در استان تشکیل شد.

وی بیان کرد: ۱۸ میلیون هکتار زمین در سیستان و بلوچستان داریم که نیاز به اقدامی جدی برای جلوگیری از فرسایش خاک و مهار کنترل آب دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: آبخیزداری به عنوان یکی از راهکارهای مهم تأمین آب استان باید در دستور کار نهادهای انقلابی، خیرین و گروه‌های مردمی با همکاری فرمانداران قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در ادبیات توسعه سیستان و بلوچستان باید آبخیزداری به عنوان مؤلفه مهم در تأمین آب در کنار پروژه‌های حیاتی استان آورده شود.

کد خبر 5568495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha