۱ مهر ۱۳۸۶، ۱۰:۱۵

از سوی علامه فضل الله؛

مجلس ترحیم علامه عسگری در لبنان برگزار شد

مجلس ترحیم علامه عسگری در لبنان برگزار شد

مجلس ترحیم علامه مرتضی عسگری روز گذشته از سوی علامه محمد حسین فضل الله در مسجد الامامین الحسنین (ع) در جنوب بیروت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر اطلاع رسانی علامه فضل الله، روز گذشته به مناسبت درگذشت محقق بزرگ اسلام  آیت الله سید مرتضی عسگری ازسوی علامه فضل الله درمسجد الامامین الحسنین (ع) درحاره حریک واقع درجنوب بیروت با حضور جمعی از علماء و شمار زیادی از مومنین برگزار شد.

دراین مجلس علامه محمد حسین فضل الله درسخنانی با تسلیت به مناسبت درگذشت علامه عسگری گفت: بعد از درگذشت عالمی مانند آیت الله عسگری که از عالمان برجسته شیعیان بود، خسران عظیمی را احساس می کنیم کسی که تمام دوره زندگی تقریبا صد ساله اش را در مسیر جهاد در راه خدا ، تاسیس موسسات تربیتی گذراند وهمچنین درطول این مدت کتابهایی را تالیف کرد که به واسطه آنها به شبهاتی در مذهب تشیع به ویژه شبه " السبئیه" پاسخ داد که بعضی ها "عبدالله بن سبأ" را موسس مذهب تشیع می شمردند.

علامه فضل الله درادامه افزود: این عالم برجسته و فقید بزرگ کتابهای ارزشمندی از خود به یادگار گذاشته که فهم قرآن و بیان حقیقت مذهب اهل علیهم السلام را بالا می برد.

این مجلس با قرائت قرآن به پایان رسید.

علامه سید مرتضی عسکری پژوهشگر تاریخ اسلام و حدیث شناس پس از تحمل رنج حاصل از بیماری کلیوی، شامگاه یکشنبه 25 شهریور، به علت ایست قلبی در 94 سالگی دعوت حق را لبیک گفت .

علامه عسکری رئیس دانشگاه اصول دین، سال 1323هجری قمری متولد ودارای تألیفات بسیاری به زبانهای عربی و فارسی است، وی علاوه بربررسی کتب شیعه با تکیه بر کتاب و سنت، احادیث و روایات اهل سنت و را مورد بررسی قرار داده که این امر اقدامی به منظور مصون ماندن اسلام از تحریف قلمداد می شود .

اغلب آثار علامه عسکری در کشورهای عربی، به ویژه مصر منتشر و مورد استقبال اسلام پژوهان قرار گرفته است . از ویژگیهای علامه عسکری بیان روشن و واضح و نثر بسیار روان و سلیس است .

القرآن الکریم و روایات المدرستین، عقائد اسلام از القرأن الکریم، حدیث کسا در کتب خلفا و اهل البیت و اسطوره سبعه از جمله آثار علامه سید مرتضی عسگری است .

کد خبر 556889

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha