۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۱۰

معاون استاندار اردبیل:

دولت سیزدهم سرنوشت اقتصادی کشور را به برجام گره نزده است

دولت سیزدهم سرنوشت اقتصادی کشور را به برجام گره نزده است

اردبیل- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: برخلاف چند سال گذشته، دولت سیزدهم سرنوشت اقتصادی کشور و معیشت مردم را به برجام گره نزده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست با فعالان سیاسی، اجتماعی و نخبگان شهر نمین اظهار کرد: حق مردم نمین است که خواص و نخبگان آن همدلانه و متعهدانه پیگیر مسائل باشند و در این پیگیری مسئولانه، با نگاه واقع‌بینانه مسائل شهرستان را به پیش ببرند.

وی با تاکید بر اینکه در راستای توسعه نمین باید تمام ظرفیت‌ها با رویکرد واقع‌بینانه در نظر گرفته شود، تصریح کرد: اصلی‌ترین سرمایه برای توسعه، سرمایه انسانی و تحول فکری است و بر همین اساس باید تمامی خواص و نخبگان جامعه در حفظ این سرمایه‌های انسانی حساس باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل ایجاد موازنه مثبت در توسعه شهرها را مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر در شهری این موازنه مثبت برقرار باشد حتی اگر ریالی هم بودجه دولتی نداشته باشد، با موفقیت به پیش رفته و نیازی به هیچ نیروی خارجی نخواهد داشت.

قاسمیان افزود: در یک سالی که از عمر دولت سیزدهم و استقرار دولت محلی در اردبیل گذشته، نشان داده شد که در استانداری فارغ از خط‌کشی‌های سیاسی کار می‌شود و تمامی افکار و اندیشه‌ها در راستای توسعه استان به کار گرفته شده است.

وی هم‌افزایی در بین نیروها را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما در سفر به تمامی شهرستان‌ها توصیه می‌کنیم تا همه دسته‌جمعی برای تقویت همدیگر تلاش کنیم و با ایجاد موازنه مثبت موفقیت مناطق را رقم بزنیم.

قاسمیان به فرصت‌های گردشگری منطقه اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه نیز اگر نیروی انسانی و سرمایه فکری آن در بهترین وجه ممکن ساماندهی شود، شاهد موفقیت خواهیم بود در غیر این صورت همین ظرفیت گردشگری می‌تواند آسیب‌زا بوده و برای استان مشکلات اجتماعی و اقتصادی فراوانی را ایجاد می‌کند.

وی با تبریک هفته دولت اضافه کرد: در ۴۳ سال گذشته دشمنان ما به دلیل استقلال‌طلبی ایران هزینه‌های سخت و سنگینی را به کشور ما تحمیل کردند و فارغ از جنگ سرد و تسلیحاتی، سرمایه‌های انسانی و اقتصادی ما را هدف گرفته و هر از گاهی با وارد کردن شوک به بازار سرمایه انگیزه شکست اقتصادی ما را در سر پرورانده است.

قاسمیان ترور ۱۷ هزار نخبه و دانشمند ایرانی را ضربه‌ای جبران‌ناپذیر و ضایعه‌ای بزرگ برای کشور دانست و بیان کرد: دشمن در جنگ اقتصادی به نقاط قوت ما شلیک کرده و در صدد تخریب درونی ایران برآمده است اما در این برهه نیز کشور توانسته قد علم کرده و روی پای خود بایستد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: دشمن با تشدید انتظارات مردم و تهدید امکانات کشور با تصویرسازی غلط در صدد سلب اعتماد و اعتقاد مردم به ارکان نظام بود که دولت رئیسی با تدابیر منحصر به فرد اقتصادی بر تمامی این اندیشه‌های خط بطلان کشید.

۸۴ درصد مصرف کشور تولید داخلی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفتمان دولت رئیسی را گفتمان اخلاق‌محور در کشور اعلام کرد و گفت: دولت سیزدهم به هیچ عنوان دنبال تخریب دیگری نیست و در آمار و اطلاعات ارائه شده نیز چنین رفتار می‌کند.

قاسمیان به چالش‌های عمیق پیش روی دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: بدهی سنگین باقی مانده از دولت‌های قبلی یکی از این چالش‌ها است که دولت مجبور شده در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن ماهانه چندین میلیارد از این بدهی را در کشور جبران کند.

وی انجام واکسیناسیون همگانی کرونا، مدیریت کشور بدون ریالی چاپ پول و استقراض از بانک مرکزی و حذف ارز ترجیحی را از نقاط قوت دولت سیزدهم برشمرد و تصریح کرد: دولت حاضر یک سرمایه بزرگ به عنوان صداقت و شجاعت دارد که بر پایه همین صداقت در بحرانی‌ترین شرایط کشور توانست حذف ارز ترجیحی را شجاعانه شروع کرده و در این بین به هیچ وجه به فکر محبوبیت خود نبود.

قاسمیان در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: گرچه دولت سیزدهم در بحث ارز ترجیحی مورد توهین و تخریب قرار گرفت اما در کشور کار درستی انجام داد که حتی کارشناسان احزاب مختلف سیاسی در کشور به درستی این امر اذعان کرده‌اند.

وی رواج بی‌حجابی، سگ‌گردانی، طلاق، آسیب‌های مختلف اجتماعی و… را حاصل بی‌تدبیری فرهنگی دولت‌های گذشته دانست و اضافه کرد: اصلی‌ترین چالش دولت رئیسی اصلاح و ترمیم وجهه فرهنگی کشور است که باید در این راستا نیز با هزینه‌های گزاف در صدد ترمیم آن برآید.

قاسمیان دلیل اصلی طولانی شدن مذاکرات برجام را اشتباه محاسباتی باقی مانده در ذهن طرف‌های مقابل دانست و بیان کرد: بزرگترین موفقیت رئیسی این بود که سرنوشت کشور را به شرایط و آینده برجام گره نزده و سرنوشت اقتصادی کشور را از برجام جدا کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل ادامه داد: رفع سو تفاهمات موجود در ذهن طرف‌های مقابل مذاکره‌کننده مهمترین اقدام دولت در مسیر تحقق برنامه جامع اقدام مشترک است که دولت رئیسی می‌تواند با دیپلماسی قوی آن را انجام داده و طرف‌های مقابل را مجبور به تمکین سازد.

کد خبر 5570647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • RO ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      0 0
      دوباره در چاهی که روحانی کنده نیفتید ،دیگر با کشورتان ایران ،مثل اصلاحات، خیانت نکنید