۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۰۶

در بیانیه‌ای مطرح شد؛

تقدیر مجلس از پیشرفت صنعت دفاعی دانش‌بنیان و اقتدارآفرین

تقدیر مجلس از پیشرفت صنعت دفاعی دانش‌بنیان و اقتدارآفرین

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای از پیشرفت صنعت دفاعی دانش‌بنیان و اقتدارآفرین کشور تقدیر و تشکر کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی بیانیه نمایندگان مجلس در تقدیر از پیشرفت صنعت دفاعی دانش‌بنیان و اقتدارآفرین کشور قرائت شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قدردانی و حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پیشرفت‌های صنعت دفاعی، دانش بنیان و اقتدار آفرین (به مناسبت ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی)

تقویت آمادگی دفاعی و جهاد بی وقفه، شرافتمندانه و عزتمندانه فرزندان خدوم ملت بزرگ ایران اسلامی در عرصه قدرت بازدارندگی و صنعت دفاعی دشمنان اسلام و ایران را بیش از پیش، مأیوس کرده است. دست اندر کاران صنعت دفاعی با تأسی به راهبری‌های موفق فرماندهی معظم کل قوا، با عزمی راسخ گام‌های بلند و اطمینان بخش را در تولید قدرت دفاعی بومی و در تراز انقلاب اسلامی برداشته اند و این مسیر پرافتخار را به رغم عملیات روانی دشمن در ایجاد تقابل و دو گانه سازی معیشت مردم و دستیابی به قدرت دفاعی و موشکی با انگیزه و توان مضاعف طی می‌نمایند و البته راهبرد ملی اهتمام به معیشت و اقتصاد بالنده توأم با صیانت از پیشرفتهای دفاعی و اقتدار آفرین است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درک اهمیت راهبردی تلاش‌ها و موفقیت‌های جهادگران صنعت دفاعی کشور، حمایت و قدرشناسی را از پیشرفت‌های صنایع موشکی، پهپادی و سایر عرصه‌های دفاعی قاطعانه اعلام می‌نمایند و از تلاش‌های کار آمد وزارت دفاع و سایر نیروهای مسلح برای صیانت و بالندگی صنایع دفاعی و رونق تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین حمایت می‌کنیم. استفاده حداکثری از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و صنعتی دانشگاه‌ها و نخبگان در راستای تولید مستمر قدرت بازدارندگی با تداوم دستیابی به فناوری‌های بومی ساز مورد تاکید است. انتظار داریم دولت ضمن توجه به نوسازی زیرساختهای صنایع دفاعی، از دانشمندان، متخصصان و فن افزاران و مدیران کار آمد این بخش به عنوان مهم‌ترین سرمایه صنعت دفاعی با اهتمام ویژه و با کمک مجلس حمایت نماید.

همچنین در راستای تأمین نیازهای اساسی کشور با استفاده از ظرفیت‌های مازاد و سرریز فناوری‌ها و توانمندی‌های صنایع دفاعی در بخش غیر نظامی برای نیل به اهداف تولید ملی و اتکا به ظرفیت‌های داخلی با مشارکت بخش خصوصی اولویت داده شود، نیل به ارتقای خودکفایی در تسلیحات و تجهیزات دفاعی که مانع از اثربخشی تحریم‌های ظالمانه بوده و باعث شکست‌های پیاپی تلاش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است، راهبرد موفقی می‌باشد که باید از الگوی نیل به قدرت دفاعی برای تحقق اهداف عالی قدرت ملی در عرصه‌های سازندگی و عمرانی و اقتصادی بهره گیری شود.

کد خبر 5571681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha