۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۰۰

سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری:

۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان چهارمحال و بختیاری خریداری شد

۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان چهارمحال و بختیاری خریداری شد

شهرکرد - سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: به علت قیمت بالای گندم در سال جدید خرید تضمینی مورد استقبال قرار گرفته و تاکنون ۲۰ هزار تن خرید انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نعمت‌الله تقی‌زاده افزود: فصل خرید تضمینی گندم تا پایان شهریور ماه است، اما با این استقبال بالا پیش‌بینی می‌شود تا پایان آبان ماه ادامه داشته باشد.

سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سال گذشته ۱۷ هزار تن گندم خریداری شد، ادامه داد: به علت قیمت بالای گندم در سال جدید این طرح بیشتر مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته و تا کنون ۲۰ هزار تن خرید انجام شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی خرید گندم سال جاری تا ۳۰ هزار تن است، افزود: سیل اخیر در مناطق گندم‌خیز استان مانند لردگان، کیار و جونقان خسارت زیادی به بار نیاورده است، اما با توجه به خشکسالی‌های اخیر میزان برداشت گندم در استان کاهش یافته و این حجم خرید متناسب با میزان برداشت گندم است.

تقی‌زاده اضافه کرد: ۱۰ کارخانه آرد در استان وجود دارد که تنها ۸ کارخانه آن فعال است که موظف هستیم آرد این کارخانه‌ها را در یک سیلو ملکی یا دولتی با ظرفیت ۲۸ هزار تن ذخیره کنیم.

وی ادامه داد: ۸ سیلو بخش خصوصی با ظرفیت ۸۰ هزار تن نیز در استان فعال هستند که آردهای صادراتی در این سیلوها ذخیره می‌شوند.

سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ظرفیت‌های روستایی، توریستی و عشایر استان سبب شده تا مازاد گندم نداشته باشیم و همه برداشت استان به صورت آرد در بخش‌های مختلف با سهمیه‌های متفاوت توزیع می‌شود.

کد خبر 5572056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha