۳ شهریور ۱۴۰۱، ۲۱:۲۴

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:

پهپادهای ارتش مسلح هستند/رادارهای بومی با برد ۳هزار کیلومتر داریم

پهپادهای ارتش مسلح هستند/رادارهای بومی با برد ۳هزار کیلومتر داریم

قم- فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پهپادهای ارتش امروز مسلح هستند و رادارهای بومی با برد ۳ هزار کیلومتری داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر علیرضا صباحی‌فرد شامگاه پنجشنبه در یاداره شهدای نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی که در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: وقتی انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، دشمنان انقلاب و استکبار به این دلیل که تصور می‌کردند ارتشی در کشور باقی نمانده که بتواند از کشور دفاع کنند، جنگ را بر ما تحمیل کردند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: دشمنان تصور می‌کردند که تجهیزات باقی مانده ارتش از زمان دوره طاغوت وابسته به کشورهای خارجی است و ایرانی‌ها بعد از انقلاب اسلامی امکان استفاده از این ابزارها را ندارند، اما به همت ارتشی‌ها و نیروهای مسلح کشور این تجهیزات با هوش جوانان ایرانی علیه آنان در جنگ استفاده شد.

امیر صباحی‌فرد افزود: ۶۰۰ بیان از سوی رهبر معظم انقلاب در خصوص پدافند هوایی وجود دارند و این امر نشان از اهمیت کار در این بخش است.

وی تصریح کرد: اگر دشمنان می‌توانستند به آسمان ایران تجاوز و تعدی کنند؛ تاکنون این کار را انجام می‌دادند اما اگر نتوانستند دست به این اقدام بزنند به دلیل توان بالای بازدارنده پدافند هوایی ارتش است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه امروز هیچ سامانه‌ای در پدافند هوایی ارتش غیر بومی نیست افزود: در زمینه ساخت تجهیزات پدافندی و راداری هیچ مشکلی نداریم و گره‌ی در این بخش وجود ندارد.

امیر صباحی‌فرد با اشاره به برگزاری رزمایش پهپادی ارتش در دیروز و امروز در کشور بیان داشت: دشمنان فکر نمی‌کردند نیروی بازدارندگی ما به مرحله‌ای برسد که اجازه ورود هیچ متجاوزی از هیچ مسیری را به آنان ندهیم.

وی افزود: اگر پرنده‌ای از دشمن قصد تجاوز به مرزهای کشور داشته باشد با پاسخ کوبنده پدافند هوایی ارتش مواجه می‌شوند و ما بارها به قلب سیاه دشمن فراتر از آسمان ایران اسلامی حمله کردیم و دشمنان بر این امر واقف هستند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ابراز داشت: در رزمایش پهپادها چندین اقدام مبتکرانه که برخی در دنیا بی سابقه بوده تمرین شد.

امیر صباحی‌فرد تصریح کرد: پهپادهای ارتش جمهوری اسلامی امروز مسلح هستند و آن هم با سرعت‌هایی که ما نیاز داریم.

وی ادامه داد: رادارهای با برد ۳ هزار کیلومتر داریم و برد سامانه‌های درگیری ما نیز به بالای ۳۰۰ کیلومتر رسیده است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه نیروی پدافند هوایی ارتش این اطمینان را می‌دهد که تا آخرین قطره خون در دفاع از آرمان‌ها امام و شهدا در صحنه حضور دارد افزود: دشمن نباید دچار اشتباه محاسباتی شود و گرچه احتمال بسیار ضعیف دارد که به نحوی وارد کشور شود اما خروج آنان دیگر دست خودشان نیست.

کد خبر 5572959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha