۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۴۵

معاون پارلمانی رئیس جمهور:

۴۸ پروژه پیشران با ۱۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حال انجام است

۴۸ پروژه پیشران با ۱۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حال انجام است

زنجان-معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: ۴۸ پروژه پیشران با ۱۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد حسینی ظهر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه زنجان گفت: امسال یک سال از زمانی که دولت آقای رئیسی در کشور مستقر بود، می‌گذرد، دولت وقتی سرکار آمدوضعیت اعتراضی گسترده‌ای داشت.

وی با بیان اینکه شخص دکتر رئیسی و کابینه دولت سیزدهم با تمام توان وارد عرصه خدمت شده‌اند، دولت کارهای بزرگی را شروع کرده است، افزود: نظر رئیس جمهور این است که دولت باید به دل مشکلات برود و آنها را حل کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور به ۳۱ سفر استانی رئیس جمهور به استان‌های مختلف اشاره کرد و گفت: هدف از این سفرها بررسی مشکلات و کمک برای حل آنها و در نهایت گزارش عملکرد به مردم است.

حسینی با اشاره به سفرهای استانی دولت و اقدامات دولت در حوزه مسکن، افزود: در دهه گذشته باید هر سال مسکن تولید می‌شد چون یک نیاز اساسی است، اما کم کاری شده و مطالبات انباشته شده است و دولت سیزدهم به دنبال جبران است و برنامه این است که ۴ میلیون مسکن در چهار سال ساخته شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه در بحث کشاورزی هم آسیب جدی داشتیم، گفت: با این وجود دولت از همان روزهای نخست به دنبال راهکار اساسی بوده است تا آن را حل کند تا کشور با بحران آب مواجه نشود.

حسینی افزود: در بحث صنعتی نیز بیش از ۱۰۰ کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل که مشکلات حقوقی مالی و یا مدیریتی داشتند، احیا شده و برخی از کارخانجاتی که واگذار شده و مشکلات مدیریتی داشته و به اخراج کارگران پرداخته بود، مثل هفت تپه خلع ید شد.

وی با بیان اینکه استان زنجان به عنوان یک استان معدن خیز قابلیت مهمی برای بهره گیری از یان ظرفیت برای توسعه دارد، گفت: در بحث معادن استان زنجان ظرفیت بسیاری دارد و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور یاد آورشد: دولت آقای رئیسی در شرایط سختی کار را آغاز کرد و رئیس جمهور به لحاظ روحیه اخلاقی که دارد، اعلام نمی‌کند، اما دولت زمانی کشور را تحویل گرفت که حتی حقوق کارمندان دولت هم معوق بود.

حسینی افزود: یک مرکز برای احیای واحدهای تولیدی در ریاست جمهوری شکل گرفته و همین روز گذشته معاون اول رئیس جمهور توافقی امضا کرد که بر اساس آن باید یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی باید دوباره راه اندازی شود.

وی به توجه ویژه دولت به بحث سلامت و واردات واکس کرونا در اوایل دولت اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور با رئیس جمهور چین تماس گرفت و بدون پرداختن ریال جدیدی ۱۵۰ میلیون واکسن وارد و روز به روز شرایط بهتر و آرامش در کشور حاکم شد.

حسینی با اشاره به حمایت دولت از ۷ هزار شرکت دانش بنیان و بازدید رئیس جمهور از آنها در سراسر کشور، تصریح کرد: تأکید دولت تقویت این شرکت‌ها و حمایت از آنهاست، هر چند برخی دنبال سنگ اندازی در حمایت از این کشورها بودند، چون منافع آنها در واردات بود.

وی گفت: در کوتاه مدت نمی‌توان همه انتظارات را برآورده کرد و با این حال دولت به صورت شبانه روزی در حال کار کردن است.

معاون رئیس جمهور به افزایش یارانه هم اشاره کرد و گفت: شما می‌دانید که هشت یا ۹ سال یارانه ثابت بود، اما دولت این کار را انجام داد، هر چند تأکید رئیس جمهور بر کنترل قیمت‌ها و کاهش تورم است و از دیگر اقدامات دولت کمک به صندوق‌های مختلف و پرداخت بدهی بانک مرکزی است تا دولت به سرانجام مقصود برسد.

حسینی بیان داشت: ۴۸ پروژه پیشران با ۱۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حال انجام است و برای افزایش تولید اکثر صنایع پیشرو، سرمایه‌گذاران داخلی، مراکز بزرگ پای کار آمدند.

وی افزود: سیاست همسایگی و منطقه‌ای در قالب سفر به روسیه، عمان، قطر، تاجیکستان، ترکمنستان انجام شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه تعاملات با عراق، قطر، تاجیکستان و ونزوئلا نیز در راستای همین سیاست انجام می‌شود اشاره کرد و گفت: در بحث فینیکس نیز که کشورهایی مثل آفریقای جنوبی، برزیل، هند، چین و روسیه که قدرت اقتصادی هستند، عضویت دارند، ایران نیز عضو است.

حسینی به اقدامات صورت گرفته در حوزه سیاست خارجی اشاره کرد و ادامه داد: دشمنان روزگاری می‌خواستند که ما منزوی باشیم، اما امروز می‌بینند که ما با بسیاری از کشورها در ارتباط هستیم.

کد خبر 5573426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha