۶ شهریور ۱۴۰۱، ۷:۲۱

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

سه دلیل اصلی مراجعات نیازمندان به کمیته امداد

سه دلیل اصلی مراجعات نیازمندان به کمیته امداد

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام (ره)، سه دلیل اصلی مراجعات نیازمندان به کمیته امداد و مراکز نیکوکاری را اعلام کرد.

حبیب الله آسوده، در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرایند کمک‌های خیرین و نیکوکاران، گفت: نکته قابل توجه اینکه با توجه به شرایط اقتصادی مردم کمک‌های مردمی نه تنها کاهش پیدا نکرده است، بلکه افزایش داشته است اما با توجه به تورم و کاهش ارزش پول کشورمان، ارزش ریالی کمک‌ها نیز کمتر شده است.

وی تصریح کرد: نیازها در سطح کشور گسترده است و تنها با کمک‌های مردمی قابل رفع نیست و نیاز است دولت در این شرایط که البته عنایت ویژه ای دارد نسبت به دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و محرومان توجه عملیاتی ویژه ای داشته باشد.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام (ره) در خصوص نحوه کمک‌های دولت و نیاز جامعه هدف امداد توضیح داد: به عنوان مثال در ارتباط با تأمین مسکن مددجویان کمیته امداد، تأمین جهیزیه، تأمین هزینه‌های تحصیلی و…، ورود داشته باشد.

آسوده افزود: نباید به گونه عمل کرد که افراد در دهک‌ها و طبقات پایین نتوانند از عرصه‌های مختلف استفاده کنند.

وی با اشاره به اجاره بها واحدهای مسکونی گفت: هم اکنون این اجاره سنگین بوده و فشار بسیاری به دهک‌های پایین جامعه وارد می‌شود و دولت در این بخش باید ورود جدی را داشته باشد.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام (ره) در پاسخ به این پرسش که با توجه به شرایط اقتصادی تعداد مراجعه کنندگان به کمیته امداد افزایش یافته یا خیر، ادامه داد: بر اساس آمار اخذ شده از مراکز نیکوکاری و دفاتر کمیته امداد در سطح کشور، مراجعات زیاد شده است و عمدتاً چند موضوع از جمله رهن و اجاره، ازدواج و هزینه درمان سه محور اصلی مراجعات نیازمندان به این نهاد است.

کد خبر 5574626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha