۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۴۵

کوروش باقری:

پیکارهای وزنه‌برداری کلمبیا درگاه المپیک پاریس است

پیکارهای وزنه‌برداری کلمبیا درگاه المپیک پاریس است

مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری اظهار داشت: توقع داریم هر چه سریع‌تر با اقدامات و تلاش لازم به شرایط ایده‌آل و سکوهای برتر آسیا و جهان برسیم.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از فدراسیون وزنه برداری کوروش باقری با اشاره به آشفتگی فدراسیون قبلی، تعطیلی اردوها و فرصت یک ماهه آمادگی تا بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی گفت: با وجود تمام این مسائل تقریباً اوضاع کنونی فدراسیون قابل قبول است. در بازی‌های کشورهای اسلامی هم مجموعاً ٢٧ مدال به دست آمد که ۵ برنز و یک طلای تاریخی آن به بانوان تعلق داشت. ضمن این‌که از این رقابت‌ها، به عنوان یک فرصت تدارکاتی برای تیم‌های ملی و ارزیابی ورزشکاران کم‌تجربه‌تر استفاده شد. در مجموع مربیان هم عملکرد خوبی داشته‌اند.

وی در خصوص اعزام تیم‌های ملی به مسابقات قهرمانی آسیا در بخش زنان هم گفت: باید حدود یک ماه و نیم دیگر به این مسابقات برویم. بی‌تردید دختران مستعد دیگری در کشور داریم اما تیم فعلی با توجه به محدودیت زمان و این‌که مسابقات خاصی برگزار نشده بود، تشکیل شد. از بانوان جدا از بحث مدال، انتظار افزایش و بهبود رکورد داریم. چند وزنه‌بردار دیگر به اردوها اضافه می‌شوند.

باقری افزود: ترکیب ١٠ نفره تیم مردان هم تغییراتی دارد که با نظر کادر فنی برخی نفرات، جای خود را به دیگران می‌دهند. به هر حال انتظارات از تیم مردان متفاوت است. اگر افت حدود ٧ سال اخیر مردان را کنار بگذاریم ما سال‌ها در وزنه‌برداری دنیا آقایی کرده‌ایم. بنابراین توقع داریم آنها سریع‌تر به شرایط ایده‌آل و سکوهای برتر آسیا و جهان برسند.

مدیر فنی تیم‌های ملی در پایان در خصوص انتخاب ملی‌پوشان برای مسابقات قهرمانی جهان هم گفت: در این مسابقات، اصل بر کیفی‌گرایی‌ست. پیکارهای کلمبیا درگاه المپیک پاریس است و اولویت وزنه‌برداری مردان، مدال‌آوری و کسب امتیاز لازم در مسیر کسب سهمیه المپیک خواهد بود. در فاصله سه ماه تا جهانی، کیفیت عملکرد و رکوردهای زنان هم ارزیابی می‌شود و وزنه‌بردارانی که فاکتورهای لازم را داشته باشند در ترکیب قرار می‌گیرند.

کد خبر 5577901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha